تاریخ: ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۳۹
بازدید: ۱۳۸
کد خبر: ۲۸۹۲۲۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

شاخص بورس هزار واحد رشد کرد

‌می‌متالز - شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش می‌متالز، در جریان دادوستد‌های امروز بازار سرمایه، بیش از ۱۴ میلیارد و ۲۳۱ میلیون سهم و حق تقدم به ارزشی بالغ بر ۸ هزار و ۱۹۰ میلیارد تومان در بیش از ۶۸۸ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد هزار و ۲۴ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۶۵۳ هزار و ۹۴۹ واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نماد‌های معاملاتی شرکت‌های ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان و پتروشیمی بوعلی سینا شد و در مقابل شرکت‌های ایران خودرو، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه و پالایش نفت اصفهان افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

بر اساس این گزارش، در بازار‌های فرابورس ایران هم با معامله ۸ میلیارد و ۵۶۱ میلیون ورقه به ارزش ۲۲۴ هزار و ۷۹۱ میلیارد تومان در ۵۰۲ هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۸۸ واحد رشد کرد و در ارتفاع ۲۱ هزار و ۳۵۱ واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نماد‌های پتروشیمی مارون، پتروشیمی زاگرس و پلیمر آریاساسول شد و در مقابل شرکت‌های سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات، پویا زرکان آق دره و اعتباری ملل بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده