تاریخ: ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۳۴
بازدید: ۱۶۱
کد خبر: ۲۸۹۴۴۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

شاخص بورس ۷ هزار واحد افت کرد

‌می‌متالز - شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با افت ۷هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش می‌متالز، در جریان دادوستد‌های امروز بازار سرمایه بیش از ۹ میلیارد و ۱۸۶ میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۶ هزار و ۶۴ میلیارد تومان در بیش از ۵۳۲ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت ۷ هزار و ۸۹۲ واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۶۴۶ هزار و ۵۵ واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر منفی بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نماد‌های معاملاتی شرکت‌های پالایش نفت تهران، سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی و بانک ملت شد و در مقابل شرکت‌های پتروشیمی بوعلی سینا، سایپا و فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش با رشد خود مانع افت بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

بر اساس این گزارش، در بازار‌های فرابورس ایران هم با معامله ۵ میلیارد و ۶۳۵ میلیون ورقه به‌ارزش ۱۴ هزار و ۸۳ میلیارد تومان در ۵۲۷ هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۷۸ واحد افت کرد و در ارتفاع ۲۱ هزار و ۲۷۲ واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر منفی بر شاخص فرابورس به نام نماد‌های بیمه پاسارگاد، سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات و پویا زرکان آق دره بیشترین اثر منفی بر این نماگر به نام شرکت‌های صنعتی مینو، فولاد هرمزگان جنوب و پتروشیمی مارون شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده