تاریخ: ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۳۵
بازدید: ۱۱۹
کد خبر: ۲۸۹۳۳۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تصمیم عجیب شورای رقابت در مورد عرضه خودرو با واکنش فوری خاندوزی مواجه شد

‌می‌متالز - شورای رقابت به رئیس سازمان بورس اعلام کرد فروش محصولات ایران خودرو و سایپا در بورس کالا غیرمجاز است که با واکنش فوری وزیر اقتصاد مواجه شد!

به گزارش می‌متالز، مجادله مخالفان عرضه خودرو در بورس کالا همچنان ادامه دارد و بعد از سازمان بارزسی و چند نماینده مجلس، شورای رقابت هم امروز در نامه ایی به رئیس سازمان بورس، فروش محصولات ایران خودرو و سایپا در بورس کالا را غیر مجاز اعلام کرد!

براساس این گزارش، محمدرضا سیدنورانی رئیس مرکز و شورای رقابت در نامه دیروز به مجید عشقی، عرضه خودرو‌های خانواده دنا، پژو۲۰۷ و شاهین در بورس کالا را غیر مجاز دانست و اعلام کرد: همه محصولات ایران خودرو و ساپیا به‌جز هایما و تارا، انحصاری است.

این اقدام با واکنش سریع احسان خاندوزی وزیر اقتصاد مواجه شد و وی در حاشیه تجلیل از فعالان پیشتاز اقتصاد، گفت: شورای عالی بورس، مجوز عرضه خودرو در بورس کالا را داده و در جلسه فردا، نامه شورای رقابت در شورای عالی بورس مطرح و تصمیم‌گیری خواهد شد. همچنین با مسوولان شورای رقابت هم برای جلوگیری از تعارض تصمیمات رایزنی می‌شود.

نامه رئیس شورای رقابت به رئیس سازمان بورس:


پیرو عرضه برخی خودرو‌ها در بورس کالا به اطلاع می‌رساند مدت مصوبه شصت و سومین جلسه شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی مورخ ۲۷ مهر سال اگذشته در خصوص تنظیم بازار خودرو یک سال بوده و بدیهی است با انقضاء این مدت، مصوبات قبلی شورای رقابت در این زمینه به خودی خود مبنای عمل بوده و باید اجرایی می‌شد.

بر این اساس طبق مصوبات ۴۲۰، ۴۴۲، ۴۶۲ و ۴۶۸ بازار خودرو‌های انحصاری شامل کلیه خودرو‌های سواری دو شرکت ایران خودرو و سایپا به‌جز دو خودروی هایما و تارا است و عرضه آن‌ها باید طبق روال پیشین و مطابق با مصوبات ۴۱۴ و ۴۲۰ صورت گیرد. قیمت این خودرو‌ها نیز باید براساس مصوبات ۱۴۸ و ۴۴۲ طبق فرمول Price Cap محاسبه شود؛ لذا عرضه خودرو‌های خانواده دنا، پژو ۲۰۷ و شاهین در بورس کالا مجاز نیست.

شورای رقابت با تشکیل کارگروه تخصصی خودرو، موضوع بازبینی دستورالعمل‌های بازار خودرو را در دستور کار قرار داده و در صورت تصویب مصوبه جدید، جهت اجرا ابلاغ خواهد شد.

تصمیم عجیب شورای رقابت در مورد عرضه خودرو با واکنش فوری خاندوزی مواجه شد

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده