تاریخ: ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۴۸
بازدید: ۹۶
کد خبر: ۲۸۹۴۲۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان:

پیمانکاران معدنی متخلف به دستگاه قضا معرفی می‌شوند

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه مسئولان فنی معادن نباید در انجام نظارت‌های تخصصی کوتاهی کنند، گفت: پیمانکاران معدنی متخلف به دستگاه قضا معرفی می‌شوند.

به گزارش می‌متالز، تیمور پورحیدری پس از بازدید سرزده‌ای که از معادن موقت رودخانه سپیدرود داشت در بین خبرنگاران خطاب به پیمانکاران متخلف، اظهار داشت: پیمانکارانی که خارج از محدوده تعریف شده در مجوزشان اقدام به بهره برداری از معادن کنند، این اداره کل ضمن سلب صلاحیت و جریمه، به اتهام دست اندازی بر انفال دولت، متخلفان را بدون معطلی به دستگاه قضا معرفی می‌کند.

وی مسوولان فنی معادن را بازوی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خواند و بیان کرد: این مسوولان باید نظارت تخصصی بر عملکرد صحیح معادن داشته باشند. رسالت نظام مهندسی معدن تربیت و نظارت بر عملکرد فارغ التحصیلان معدن برای فعالیت بعنوان مسوولین فنی است لذا انتظار داریم این مسوولان به‌عنوان چشم‌های نظارتی این اداره کل با دقت نظر و انعکاس گزارش‌های به موقع و فنی از معادن در بهره برداری صحیح و قانونی معادن سهیم باشند.

پورحیدری در ادامه با اشاره به برداشت شن و ماسه از رودخانه‌ها توسط برخی از کامیون‌داران گفت: نزدیکی رودخانه‌ها با مراکز دانه بندی و تخلیه مصالح، کاهش هزینه حمل و نقل، مرغوبیت شن و ماسه رودخانه‌ای نسبت به ماسه‌های کوهی سبب شده برخی افراد سودجو نسبت به برداشت بی رویه از بستر رودخانه اقدام کنند.

وی تاکید کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با تمام توان به بازدید‌های سرزده از روند فعالیت معادن ادامه خواهد داد و با هر تخلف و کوتاهی از سوی مسوولان فنی و پیمانکاران به شدت برخورد می‌کند.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) گیلان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده