تاریخ: ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۱۷
بازدید: ۱۱۷
کد خبر: ۲۸۹۹۰۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

عبدی: فعالیت کارخانه‌های شن و ماسه تاثیری در آلودگی هوا ندارد

‌می‌متالز - معاون امور معادن صنایع معدنی سازمان صمت تهران با اشاره به اینکه فعالیت کارخانه‌های شن و ماسه تاثیری بر آلودگی هوا ندارد، گفت: این کارخانه‌ها در غرب تهران قرار دارند هرچند که آلایندگی به آن صورتی ندارند، چون از خاک‌اند و سکون دارند. عمده آلودگی تهران از سوخت است.

به گزارش می‌متالز، علی عبدی، معاون امور معادن صنایع معدنی سازمان صمت تهران درباره تعطیلی کارخانه‌های سیمان به دلیل آلوده کردن هوای تهران گفت: آلودگی هوا یک قصه پر غصه تهران است و در این سال‌ها معادن شن و ماسه را برای کمتر شدن آلاینده‌ها تعطیل می‌کردند. اخیرا سیمان را هم تعطیل کردند.

عبدی با اشاره به اینکه فعالیت کارخانه‌های شن و ماسه تاثیری بر آلودگی هوا ندارد، گفت: این کارخانه‌ها در غرب تهران قرار دارند هرچند که آلایندگی به آن صورتی ندارند، چون از خاک‌اند و سکون دارند. عمده آلودگی تهران از سوخت است. اخیرا سیما تهران در ری را تعطیل کردند.

معاون امور معادن صنایع معدنی سازمان صمت تهران خاطرنشان کرد: معادن سیمان تهران در شرق تهران قرار دارند و آلاینده‌اش کمتر از شن و ماسه است. البته واحد‌های سیمانی در تابستان برق کمی داشتند و امسال هم گاز آن‌ها را کم و قطع کردند. درواقع این کارخانه‌ها عملا نیمه تعطیل بودند و تولیدی به آن صورت ندارند.

وی افزود: این اولین بار است که واحد‌های سیمان را تعطیل کردند. سیمان ری اجازه استفاده از مازوت را ندارد و در صورت قطع گاز دیگر نمی‌تواند فعالیت کند و تعطیل می‌شود. در تمام این روز‌ها که هوا آلوده بود کارخانه‌های سیمان و شن و ماسه باز بودند.

عبدی خاطرنشان کرد: از نظر من آلایندگی این‌ها تاثیری به آلودگی هوا ندارد. در نواحی صنعتی هزاران کارخانه وجود دارد که فعال هستند. به نظر من که این کارخانه‌ها آلاینده نیستند و بستن آن‌ها بیهوده است. معضل جای دیگری است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده