تاریخ: ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۷:۲۹
بازدید: ۵۷
کد خبر: ۲۸۹۵۷۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

تعیین تکلیف شورای رقابت برای عرضه خودرو در بورس، امکان‌پذیر نیست

‌می‌متالز - روح‌اله عباسپور گفت: شورای رقابت نمی‌تواند برای عرضه خودرو در بورس قیمت تعیین کند، چراکه اگر اینگونه باشد، طبیعتا باید برای مواد اولیه و قطعات خودرو هم قیمت دستوری تعیین کنند که این موارد برخلاف سیاست‌های اقتصادی است.

به گزارش می‌متالز، روح‌اله عباسپور، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره نامه شورای رقابت به سازمان بورس مبنی بر لغو عرضه برخی از خودرو‌ها در بورس کالا گفت: اگر شورای رقابت بخواهد برای عرضه خودرو تعیین تکلیف کرده و برای خودروسازان قیمت دستوری تعیین کند، باید برای مواد اولیه و قطعات خودرو هم قیمت دستوری بگذارد. اینگونه نمی‌شود که خودروسازان با قیمت آزاد مواد اولیه و قطعات خریداری کنند و شورای رقابت برای عرضه و قیمت آن‌ها، سازو کار مشخص کند. این موضوع باعث می‌شود که صنعت خودرو همچون سال‌های قبل دچار آسیب شود.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن گفت: ایران یکی از بزرگترین تولیدکننده‌های خودرو در خاورمیانه محسوب می‌شود و عرضه خودرو در بورس کالا، مزیت بزرگ برای کشور به شمار می‌آید، اما نگرانی عمده ما در صنعت خودرو کیفیت و قیمت است که سازمان بورس باید سازو کاری طراحی کند که با کنترل یا تعادل قیمت، کیفیت را افزایش دهد.

نماینده مردم قزوین بیان کرد: رشد و استمرار عرضه خودرو در بورس کالا، دست دلالان این حوزه را قطع، سوداگری در این صنعت را حذف و باعث شفافیت معاملات و حمایت از مصرف‌کنندگان می‌شود.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده