تاریخ: ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۳۲
بازدید: ۱۶۹
کد خبر: ۲۸۹۸۶۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

خودرو‌های بورسی زودتر از موعد تحویل داده می‌شوند؟

‌می‌متالز - درحالی برخی خودرو‌های فروخته شده در بورس کالا چند ماه زودتر ازموعد به خریداران تحویل داده شده که در پیش‌فروش‌های قبلی خریداران تا چند ماه بعد از تاریخ تحویل هم در انتظار دریافت خودرو‌ها می‌ماندند.

به گزارش می‌متالز، بعد از رونق خرید و فروش خودور در بورس کالا و البته حواشی متعدد ایجاد شده از سوی شورای رقابت برای ادامه عرضه خودرو‌ها در بورس، بسیاری از مردم و خریداران ترجیح داده‌اند که برای تأمین نیازشان به سراغ خودرو‌های بورسی بروند.

در حال حاضر چندماهی از عرضه خودرو به بورس می‌گذرد و خودرو‌هایی مانند شاهین، پژو ۲۰۷ اتوماتیک و هایما اس ۷ راهی بورس کالا شده‌اند و خریداران توانسته‌اند این محصولات را با قیمت کمتری از بازار آزاد خریداری کنند.

طبق قوانین بورس کالا، خودروسازان متعهد شده‌اند این محصولات را در زمان مقرر تحویل مشتریان دهند در غیر این صورت مشمول جریمه خواهند شد. اما نکته قابل توجه اینجاست که برخی از خودرو‌های بورسی خریداری شده توسط مردم در هفته‌های گذشته با موعد تحویل بیش از ۹۰ روز به خریداران تحویل داده شده است آنهم ۱۰-۱۵ روز بعد از ثبت سفارش.

گزارش‌های مردمی ومشاهدات نشان میدهد که خریداران خودرو‌های بورسی در این ایام از اقدام خودروساز شوکه و متعجب شده اند چراکه این اتفاق در تحویل خودرو‌ها کاملا بی سابقه است.

تحویل زودتر از موعد خودرو‌های بورسی در حالی از سوی خودروسازان انجام می‌شود که پیش از این مردم حتی با گذشت چندین ماه از تاریخ تحویل خودرو‌ها در نمایندگی‌ها سرگردان بوده و در انتظار دریافت خودرو‌های خود بودند. از آن طرف خودروسازان هم با بهانه‌های بسیار، زمان تحویل خودرو‌های ثبت نامی را به ماه‌های آینده موکول می‌کردند.

ظاهرا فرایند خرید و کشف قیمت انجام شده در بورس از این بابت هم برای خودروساز و مردم سودده بوده است؛ چراکه خواب پول خریداران خودروی بورسی به حداقل ممکن رسید و خودروساز نیز با قیمت‌های بالاتر توانست محصولات خود را بفروشد و از زیان به سود برسد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده