تاریخ: ۰۶ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۵۹
بازدید: ۱۲۸
کد خبر: ۲۹۰۰۰۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
استاندار آذربایجان غربی:

پهنه‌های جدید معدنی در آذربایجان غربی شناسایی می‌شود

‌می‌متالز - استاندار آذربایجان غربی با اشاره به شناسایی پهنه‌های معدنی استان، گفت: هم اکنون اسکن هوایی و شناسایی معادن استان به مساحت ۱٨ هزار هکتار و با اعتبار ۴۲۰ میلیارد تومان آغاز شده است.

به گزارش می‌متالز، محمدصادق معتمدیان عصر پنجشنبه در ادامه بیست و دومین سفر شهرستانی خود در جمع اقشار مختلف مردم شاهین دژ، افزود: یکی از پتانسیل‌های آذربایجان غربی وجود معادن غنی است، اما سهم معادن در اشتغال و ارزش افزوده بسیار کم بوده و نیازمند ورود بیشتر در این حوزه و جذب سرمایه گذار به ویژه در حوزه فرآوری محصولات معدنی است.

معتمدیان با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان در حوزه‌های مختلف اظهار کرد: هدف اصلی بهره برداری از معادن، فرآوری معدنی در محل در راستای ایجاد درآمد و ارزش افزوده است.

استاندار آذربایجان غربی گفت: با پیگیری‌های انجام شده و با ورود هلدینگ‌های بزرگ اقتصادی به آذربایجان غربی، اکنون شتاب سرمایه گذاری در استان بیشتر می‌شود.


تمهیدات لازم برای سرمایه گذاری در آذربایجان غربی اندیشیده شده است


معتمدیان افزود: در این منطقه بعد از پیروزی انقلاب به دلیل حضور گروهک‌ها و اشرار، امکان سرمایه گذاری وجود نداشت، اما اکنون تمام تمهیدات لازم برای سرمایه گذاران فراهم شده است.

وی همچنین با اشاره به دستاورد‌های سفر‌های استانی دولت سیزدهم گفت: در سفر هیئت دولت به آذربایجان غربی، ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار مصوب شد که ۳۰ هزار میلیارد تومان در بخش اقتصادی و ۲۰ هزار میلیارد تومان نیز در بخش عمرانی بود.

معتمدیان اضافه کرد: با نگاه ویژه دولت سیزدهم و به ویژه رئیس جمهور آذربایجان غربی یکی از استان‌هایی است که بیشترین رقم اعتباری در سفر ریاست جمهوری به آن اختصاص یافته است.

استاندار آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت‌های ارتباطی استان نیز اشاره کرده و گفت: آذربایجان غربی یکی از استان‌های توانمند بوده و شاهراه ارتباطی کشور به مدیترانه است.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه ویژه استان و همسایگی با سه کشور، افزود: آذربایجان غربی تنها استان کشور است که ارتباط ریلی با اروپا از مسیر خط ریلی ترکیه دارد و سه فرودگاه در این استان فعال است.


۱۲۰ واحد صنعتی راکد آذربایجان غربی به چرخه تولید بازگشت


معتمدیان با یادآوری اینکه از سال گذشته تاکنون، ۱۲۰ واحد صنعتی راکد در آذربایجان غربی دوباره به چرخه تولید بازگشته است، گفت: یکی از برنامه‌هایی که به صورت منظم در استان دنبال می‌کنیم، برنامه یکشنبه‌های حمایت از تولید است که با حضور در محل واحد‌های تولیدی، مسائل و مشکلات آنان بررسی می‌شود.

وی با اشاره به نگاه عدالت محور دولت سیزدهم، اظهار کرد: یکی از اهداف دولت مردمی، ایجاد عدالت اجتماعی است و این امر با مدیریت جهادی و تلاش شبانه روزی محقق می‌شود.

مشکل سهام کارخانه سیمان، مشکلات محور‌های مواصلاتی، بازنشستگان، کمبود فضای ورزشی، مشکل دانشگاه آزاد و شهرک صنعتی و مشکلات هنرمندان از جمله مباحث مطرح شده در این نشست بود.

در پایان این نشست ۲ تابلو نقاشی و خطاطی از طرف هنرمندان برجسته شاهین دژی به رسم یادبود به استاندار آذربایجان غربی اهدا شد.

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده