تاریخ: ۲۶ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۴۹
بازدید: ۱۵۷
کد خبر: ۲۸۸۵۲۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
استاندار آذربایجان غربی:

معادن غیرفعال در آذربایجان غربی تعیین تکلیف شوند

‌می‌متالز - استاندار آذربایجان‌غربی بر تعیین تکلیف وضعیت معادن غیرفعال در استان تاکید کرد.

به گزارش می‌متالز، محمدصادق معتمدیان عصر دوشنبه در نشست با اقشار مختلف مردم شهرستان نقده، افزود: در بحث تعیین تکلیف این معادن با احدی تعارف نداریم معادن باید به افرادی واگذار شود که صلاحیت، دانش و سرمایه لازم را داشته باشند.

وی در ادامه خام برداری از معادن آذربایجان‌غربی را ظلم به استان دانست و یادآور شد: ایجاد صنایع فرآوری از مواد معدنی می‌تواند میزان اشتغال زایی را تا حدود قابل توجهی افزایش دهد.

استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه به دنبال جذب سرمایه گذار بخش خصوصی و حاکمیتی در بخش معدن هستیم، ادامه داد: در تلاش برای جلوگیری از خام فروشی در حوزه معدن هستیم.

معتمدیان میزان سرمایه گذاری در آذربایجان‌غربی طی سالیان گذشته کم عنوان کرد و ادامه داد: شرایط برای سرمایه گذاری بومی و ملی در استان فراهم بوده و دولت تمامی تلاش خود را در این راستا به کار گرفته است.

وی همچنین یادآور شد: آذربایجان غربی در ۴۰ سال گذشته و در دوران جنگ تحمیلی و پس از جنگ، درگیر برخی مشکلات شده و زمینه برای جذب سرمایه گذاری در آن فراهم نبود؛ اما اکنون استان امن بوده و زمینه برای توسعه همه جانبه در آن فراهم است.

استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه عملکرد مدیران باید در شأن دولت انقلابی و مردمی باشد، گفت: نظارت میدانی بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی انجام می‌شود.

معتمدیان با بیان اینکه مدیران باید انقلابی بودن خود را در عمل ثابت کنند، اظهار کرد: مدیران باید خود را وقف خدمت به انقلاب و مردم کنند و در همین راستا حتی یک روز کم کاری مدیران قابل قبول نیست.

وی با بیان اینکه دولت معتقد به عدالت اجتماعی در توزیع امکانات است، افزود: در سفر‌های شهرستانی به دنبال تطبیق شاخص‌های شهرستان‌ها با استان و تطبیق آن با شاخص‌های ملی هستیم تا عقب ماندگی‌های موجود شناسایی و برای رفع آنان برنامه ریزی شود.

معتمدیان به ظرفیت‌های منحصر به فرد و خدادادی آذربایجان‌غربی نیز اشاره کرد و گفت: آذربایجان‌غربی ضمن توسعه باید در مسیر پیشرفت و تعالی کشور نقش آفرینی کند.

استاندار آذربایجان‌غربی با تاکید بر تلاش‌های صورت گرفته برای توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و حمل و نقل در مناطق مختلف این استان نیز گفت: در این راستا ایستگاه باری راه آهن نقده به زودی راه اندازی می‌شود و بهره برداری از این ایستگاه باری راه آهن، نقش بسزایی در توسعه و کاهش قیمت تمام شده محصولات تولیدی ایفا خواهد کرد.

وی ادامه داد: هزینه‌های بالای حمل و نقل جاده‌ای سبب تحمیل فشار به بخش تولید، افزایش قیمت تمام شده محصولات و کاهش قدرت رقابتی می‌شود و بهره مندی از خط ترانزیتی ریلی کمک شایانی به توسعه اقتصادی می‌کند.

استاندار آذربایجان‌غربی از روند اجرای طرح توسعه بیمارستان امام خمینی (ره) نقده بازدید کرد.

عملیات طرح توسعه بیمارستان امام خمینی (ره) نقده در مساحت ۱۴ هزار و ۵۰۵ مترمربع در پنج طبقه احداث می‌شود.

۸ اتاق عمل، ۲۰۲ تخت بستری و فضا‌های داخلی آزمایشگاه، رختشویخانه و استریل مرکزی، بخش‌های بستری، بخش مراقبت‌های ویژه، اتاق عمل و ریکاوری، بستری ایزوله تنفسی، بخش‌های ایزوله، موتورخانه مرکزی و تأسیسات و گاز‌های طبی جز فاز توسعه این بیمارستان است.

منبع: خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده