تاریخ: ۱۹ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۰۰
بازدید: ۷۰
کد خبر: ۲۸۷۶۰۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
روابط عمومی اداره کل صمت استان آذربایجان غربی

مزایده معادن استان برگزار شد

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی اظهار کرد: وزارت صنعت، معدن وتجارت در سال جاری اقدام به شناسایی ۵ هزار و ۳۴۹ محدوده معدنی و اکتشافی در سراسر کشور کرد که این معادن بنا به دلایلی راکد و یا غیر فعال شده بودند و جهت فعال سازی این معادن را از طریق مزایده عمومی به اشخاص دارای صلاحیت فنی و مالی لازم واگذار نماید.

به گزارش می‌متالز، عبدالحمید سرتیپی گفت: وزارت صنعت، معدن وتجارت در سال جاری اقدام به شناسایی ۵ هزار و ۳۴۹ محدوده معدنی و اکتشافی در سراسر کشور کرد که این معادن بنا به دلایلی راکد و یا غیر فعال شده بودند و جهت فعال سازی این معادن را از طریق مزایده عمومی به اشخاص دارای صلاحیت فنی و مالی لازم واگذار نماید.

وی افزود: در همین راستا ۱۶۱ محدوده معدنی و اکتشافی راکد و غیر فعال استان آذربایجان غربی نیز از طریق مزایده عمومی جهت فعال سازی به دارندگان صلاحیت فنی و مالی با شرایط مندرج در متن قانون معادن واگذار خواهد شد که مراحل قانونی این مزایده انجام و پس از بررسی برندگان مزایده برای ادامه روند کار اعلام خواهد شد.

سرتیپی تصریح کرد: در این مزایده ۹۵ مزایده گر تمایل خود را برای سرمایه گذاری در محدوده‌های مذکور را از طریق سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) اعلام نمودند که پس از بررسی‌های لازم در خصوص صلاحیت فنی و مالی اشخاص شرکت کننده در مزایده توسط کمیسیون مزایده محدوده‌های معدنی و اکتشافی استان و با توجه به پیشنهادات واصله نسبت به واگذاری این محدوده‌ها اقدام خواهد شد.

مدیرکل صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: در این مزایده ۱۳ محدوده اکتشافی دارای پروانه اکتشاف، ۱۹ معدن دارای پروانه بهره برداری، ۷ معدن دارای گواهی کشف و ۲ محدوده دارای مجوز برداشت جهت فعال سازی و بازگردانی به چرخه تولید به درخواست کنندگان دارای صلاحیت قانونی واگذار گردید.

سرتیپی عنوان کرد: در مجموع ۱۶۱ محدوده معدنی و اکتشافی در استان به مزایده عمومی گذاشته شد که ۴۵ محدوده از این محدوده‌های قابل واگذاری دارای ۹۵ متقاضی بودند که از این ۹۵ متقاضی ۴۱ نفر از شرکت کنندگان مطابق قانون برنده مزایده اعلام شدند.

سرتیپی با بیان اینکه این امر در راستای تحول کسب و کار در حوزه وزارت صمت و اجرای ۱۰ پروژه تحولی از جمله احیای معادن راکد در کل کشور اجرایی شده، ادامه داد: معدن و صنایع معدنی پیشران توسعه استان بوده و رشد و توسعه فعالیت‌های معدنی از جمله سیاست‌های استاندار آذربایجان غربی و وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

وی گفت: در کنار احیای واحد‌های تولیدی صنعتی، احیای معادن راکد جزء برنامه‌های اصلی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی است و اقدامات لازم را به صورت مستمر و متناوب در این خصوص در دستور کار داریم.

مدیر کل صنعت، معدن وتجارت آذربایجان غربی با بیان اینکه در کنار احیای معادن راکد، جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی نیز در این حوزه با قدرت و قوت دنبال می‌شود، افزود: در آینده نیز مزایده‌های دیگری برای احیای واحد‌های معدنی راکد در دستور کار است که اجرایی خواهد شد.

بخش معدن در سال جاری پیشران رشد اقتصادی آذربایجان غربی قلمداد شده و میزان رشد اقتصادی در نظر گرفته شده برای این بخش، ۹ درصد بوده است.

منبع: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده