تاریخ: ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۴۰
بازدید: ۶۷
کد خبر: ۲۹۰۳۴۳
سرویس خبر : قراضه و بازیافت

بازار منعطف قراضه آمریکا/ رشد قیمت کویل ورق گرم

‌می‌متالز - تازه‌ترین گزارش از بازار جهانی فولاد نشان می‌دهد: بازار قراضه آمریکا پایدار است.

به گزارش می‌متالز، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، بازار قراضه آمریکا پایدار است و بسیاری از فعالان بازار پیش‌بینی می‌کنند قیمت ماه فوریه نیز به دنبال بازار قدرتمند صادرات و رشد لحظه‌ای قیمت کویل ورق گرم، ثابت باقی بماند.

در این راستا، یک بازیافت‌کننده در بازار غرب میانه آمریکا عنوان کرد: من نسبت به روند صعودی ماه فوریه مطمئن نیستم، ولی با بازار مثبت تقاضا، ثابت خواهد بود. همچنین یک بازیافت‌کننده دیگر در بازار اظهار داشت: قیمت گرید‌های بالا به دنبال عرضه گسترده، کاهش خواهد یافت و گرید‌های ثانویه به دلیل محدودیت عرضه، پتانسیل افزایش قیمت را داراست.

برخی منابع در گزارش میزان ذخایر نظرات متفاوتی ارائه می‌دهند. برهمین اساس، یک بازیافت‌کننده در بازار انتاریو، میزان ذخایر قراضه را “کم” دانست، این درحالی است که یک بازیافت‌کننده در بازار غرب میانه اظهار کرد که میزان ذخایر رقیب او به حدی بالاست که جرثقیل نمی‌تواند به بالای آن‌ها برسد.

علاوه بر این، یک فروشنده از شرکت «کلیولند» تحلیل کرد: امیدوار هستیم قیمت‌ها افزایش یابد، اما حداقل قیمت نزولی نخواهد بود. کاهش قیمت قراضه بر روند قیمت‌گذاری کویل ورق گرم تاثیرگذار خواهد بود.

وی اشاره کرد که سقوط قیمت قراضه می‌تواند باعث کناره‌گیری خریداران کویل ورق گرم شود.

آخرین ارزیابی قیمت نشان می‌دهد شاخص قیمت کویل ورق گرم، فوب کارخانه غرب میانه آمریکا ۳۸٫۰۲ دلار به ازای هر هاندردویت (۷۶۰٫۴۰ دلار به ازای هر تن) گزارش شد که اینن نرخ نسبت هفته و ماه قبل به ترتیب، ۴٫۷۱ و ۱۵٫۶۳ درصد افزایش یافت. این محصول در این مدت با قیمت ۳۶٫۳۱ و ۳۲٫۸۸ دلار به ازای هر هاندردویت معامله می‌شد.

دلیل دیگر این خوش بینی این است که آمریکا ۸ محموله قراضه – حدود ۲۴۰ هزار تن – را از ابتدای ماه ژانویه از ساحل شرق به فروش رساند که برای رقابت با کارخانه‌های داخلی حجم کافی است. در همین حال، عملیات شردر به رشد قیمت خرید در غرب میانه و اوهایو کمک کرد.

براساس ارزیابی فست‌مارکتز، قیمت قراضه فولادی مخصوص شردر، فوب غرب میانه ۱۵۷٫۴۱ دلار به ازای هر تن برآورد شد که این نرخ نسبت به هفته قبل، ۷٫۲۳ درصد افزایش یافت. قیمت این محصول در هفته گذشته ۱۴۶٫۶۰ دلار به ازای هر تن بود.

همچنین قیمت این محصول، فوب رود اوهایو، ۱۸۴٫۱۸ دلار به ازای هر تن گزارش شد که این نرخ نسبت به هفته قبل، ۲٫۱۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد. این محصول در هفته گذشته با قیمت ۱۸۰٫۳۴ دلار به ازای هر تن معامله می‌شد.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده