تاریخ: ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۵۲
بازدید: ۱۴۸
کد خبر: ۲۹۰۵۸۹
سرویس خبر : آهن و فولاد
در آستانه دهه مبارک فجر و برای اولین بار در کشور؛

تیرآهن H ۲۲ در ذوب آهن اصفهان تولید شد

‌می‌متالز - به همت تلاشگران کارگاه نورد ۶۵۰ و با همکاری سایر بخش‌های کارخانه، تیرآهن H ۲۲ برای اولین بار در کشور در ذوب آهن اصفهان، تولید شد.

به گزارش می‌متالز، علیرضا مهرابی قائم مقام مدیر مهندسی نورد ذوب آهن اصفهان با اعلام این خبر گفت: در آستانه دهه مبارک فجر و برای اولین بار در کشور، محصول H ۲۲ به همت تلاشگران کارگاه نورد ۶۵۰ و با همکاری سایر بخش‌های کارخانه در اولین مرحله به تولید نرمال رسید و یک محصول ارزش افزای دیگر به سبد محصولات ساختمانی ذوب آهن اصفهان اضافه شد.

وی افزود: طراحی کالیبر، تراش غلتک و تامین قطعات و تکنولوژی‌های مورد نیاز برای تولید H ۲۲ طی ۹ ماه آماده سازی شد و به دلیل اینکه از تجهیزات تولیدی H ۲۰ در فرایند تولید محصول جدید استفاه کردیم، هزینه‌های تولید کاهش یافت.

قائم مقام مدیر مهندسی نورد شرکت با اشاره به اینکه تناژ تولید H ۲۲ به حدود ۶۵۰ تن در شیفت می‌رسد، اظهار داشت: این محصول جدید در حد وسط H‌های سایز پایین و سایز بالا تولیدی کارخانه قرار می‌گیرد و این موضوع استراتژیک بودن آن را دو چندان می‌کند.

این مقام مسوول خاطر نشان کرد: تجربه و دانش تلاشگران ذوب آهن اصفهان تاحدی ارتقاء یافته است که محصولات استاندارد تولیدی این کارخانه عظیم در همان فرایند اولیه، به صورت نرمال و بدون مشکل تولید می‌شوند.

فرزاد اکبریان سرپرست خدمات فنی تولید مهندسی نورد شرکت نیز در ادامه گف: تولید مقاطع H در ذوب آهن اصفهان با استحکام و ایمنی پیوند خورده است، زیرا بنیان تولید آن‌ها بر اساس استفاده از نرم افزار‌ها و استاندارد‌های روز دنیا می‌باشد و این گونه است که برند با (اطمینان بسازید) تا آن سوی مرز‌ها زبانزد می‌باشد.

وی افزود: پیمانکاران ساختمانی در گذشته برای اینکه استحکام و ایمنی را در پروفیل ایجاد کنند از تکنیک‌های جوش و بُرش استفاده می‌کردند که مراحل آزمون آن‌ها نسبت به استفاده از پروفیل گرم نورده شده، بسیار بالاتر است و به این دلیل کمتر چنین تست‌هایی با دقت بالا انجام می‌گیرد و متاسفانه نتیجه آن را در حوادث مختلف مانند زلزله شاهد هستیم.

سرپرست خدمات فنی تولید مهندسی نورد ذوب آهن اصفهان ادامه داد: کلیه مراحل تولید سبد مقاطع ساختمانی در این مجتمع عظیم صنعتی همچون سایر محصولات، از مرحله طراحی نقشه تا تولید بر اساس به روز‌ترین نرم افزار‌های دنیا رصد و تولید می‌شود.

اکبریان گفت: سبد محصولات ساختمانی ذوب آهن اصفهان، محاسبات حرفه‌ای و طراحی دقیق را برای مهندسین، تامین در دسترس محصولات را برای پیمانکاران و ایمنی و آسایش را برای مصرف کنندگان به ارمغان می‌آورد.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده