تاریخ: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۹:۲۴
بازدید: ۱۶۳
کد خبر: ۳۰۲۶۹۲
سرویس خبر : آهن و فولاد
در بهار تولید و برای اولین بار در کشور

تیرآهن H۲۴ در ذوب‌ آهن اصفهان تولید شد

‌می‌متالز - مراسم رونمایی از تیرآهن H۲۴؛ محصول جدید ذوب‌ آهن اصفهان که به سبد محصولات ارزش افزای این شرکت اضافه شد، با حضور مرتضی محمدی رئیس هیات مدیره هلدینگ صدرتامین، مهدی کوهی مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان و جمعی از مسئولین و تلاشگران این شرکت یک شنبه ۲۴ اردیبهشت ماه در سالن تشریفات و کارگاه نورد ۶۵۰ این مجتمع عظیم صنعتی برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، مزایای تیرآهن H ۲۴ که برای اولین بار به همت تلاشگران ذوب آهن اصفهان در ایران تولید شد بدین ترتیب است: طراحی جسورانه و تولید باکیفیت از شمش ۲۵۰*۳۲۰، دوستدار محیط‌زیست و باقابلیت بازیافت صددرصدی، افزایش استحکام و کاهش هزینه سازه‌های فولادی، تسریع در ساخت‌وساز و افزایش فضای مفید ساختمان.

ذوب آهن اصفهان دانشگاه صنعت فولاد کشور است

آیت ا... رهبر مسوول هماهنگی تبلیغات اسلامی ذوب آهن در این آیین گفت: این مجتمع عظیم صنعتی، دانشگاه صنعت فولاد کشور است و بخش مهمی از نیروی انسانی صنعت فولاد کشور را آموزش داده است.

وی افزود: روزی که هیچ خبری از تولید فولاد در ایران نبود، ذوب آهن اصفهان بنیان نهاده شد و توسعه یافت و صنعت فولاد کشور را نیز توسعه داد.

مسوول هماهنگی تبلیغات اسلامی شرکت تصریح کرد: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان «مهار تورم، رشد تولید» نامگذاری شده، نیاز است کلیه بخش‌های کشور برای رشد و توسعه بیش از پیش در ذوب آهن اصفهان، همکاری و هماهنگی لازم را داشته باشند.

تولید محصول جدید تحول در ذوب آهن اصفهان را نوید می‌دهد

مرتضی محمدی رئیس هیات مدیره هلدینگ صدر تأمین در این آیین گفت: تولید محصول جدید در ذوب آهن اصفهان نشان‌دهنده پویایی این شرکت و توانمندی تلاشگران آن است.

رئیس هیات مدیره صدر تأمین افزود: توسعه محصول از ارکان اصلی توسعه یک سازمان است. در این راستا تولید محصولات ارزش افزا همچون ریل و تیرآهن H ۲۴ که به همت تلاشگران ذوب آهن اصفهان انجام‌شده است، تحول در این مجتمع عظیم صنعتی را نوید می‌دهد.

محمدی به زنجیره تأمین و سرمایه‌گذاری به‌عنوان دو رکن دیگر توسعه سازمان اشاره کرد و گفت: در خصوص زنجیره تأمین، کاهش قیمت تمام‌شده به‌منظور سودآوری و همچنین تأمین پایدار مواد اولیه که در تحقق برنامه‌های تولید نقش مؤثری دارد، اهمیت بسیاری دارند.

وی افزود: در این راستا در صدر تأمین تلاش می‌کنیم برای تأمین زغال‌سنگ داخلی برای ذوب آهن اصفهان نقش مهم‌تری نسبت به گذشته ایفا کنیم.

وی اظهار کرد: هلدینگ صدر تأمین، سرمایه‌گذاری برای فعالیت‌های دانش‌بنیان، که نتایج مهمی همچون تولید محصولات جدید در راستای تنوع محصولات دارد و منجر به توسعه صادرات و ارزآوری نیز می‌شود را در اولویت قرار داده است.

تدوین بودجه عملیاتی و تولید ۴۵ درصدی محصولات ارزش افزا دو استراتژی ذوب آهن در سال جدید

مهدی کوهی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان نیز گفت: در سال جدید، تدوین بودجه به شیوه عملیاتی و همچنین تولید ۴۵ درصدی محصولات ارزش افزا در ذوب آهن اصفهان به‌عنوان دو استراتژی کلیدی در کارخانه هدف‌گذاری شدند.

تولیدات ذوب آهن اصفهان در مسیر توسعه و آبادانی کشور نقش‌آفرین هستند

وی افزود: در ذوب آهن اصفهان دو محصول ارزش افزا (انواع ریل و تیرآهن‌های بال‌پهن) با تلاش و کوشش شبانه‌روزی کارگران به‌موازات یکدیگر تولید می‌شوند و هر یک از این تولیدات در مسیر توسعه و آبادانی ایران‌زمین مورداستفاده قرار می‌گیرند.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان اظهار داشت: مقام معظم رهبری در بیانات نوروزی خودشان به تولید ریل ملی اشاره داشتند، محصولی که خودکفایی جاودانه‌ای را برای تک‌تک ایرانیان رقم زد و تا همیشه در اذهان مردم ماندگار خواهد بود.

مهدی کوهی گفت: تاکنون بالغ‌بر ۱۰۰ هزار تن ریل مطابق استاندارد‌های روز دنیا و بالاترین کیفیت در ذوب آهن اصفهان تولید و تحویل گردیده و حدود ۶۰ هزار تن آن نیز در محور‌های ریلی اقصی نقاط کشور نصب‌شده است.

نهضت بومی‌سازی در ذوب آهن اصفهان با تلاش و جدیت در مسیر توسعه قرار دارد

وی افزود: باافتخار اعلام می‌کنم، حدود ۸۵ درصد از قطعات و تجهیزات موردنیاز خط تولید کارخانه و همچنین قطعات کلیدی در صنعت فولاد و سایر صنایع کشور به دست توانمند تلاشگران ذوب آهنی ساخته‌شده است و این نهضت بومی‌سازی در این مجتمع عظیم صنعتی با تلاش و جدیت بیشتر در ریل توسعه قرار دارد.

مدیرعامل شرکت بیان کرد: در سال جدید پروژه‌های توسعه‌ای شرکت از قبیل LF ۱، LF ۳، پلنت اکسیژن، تصفیه‌خانه آب، باتری۲ کک سازی و ... نیز با پیشرفت بسیار خوبی در دست اقدام قرار دارند تا ذوب آهن اصفهان در امر تولید با چالش مواجه نشود.

تولید ذوب آهن اصفهان فراتر از برنامه پیش می‌رود

مهرداد تولائیان معاون بهره‌برداری ذوب آهن اصفهان با اشاره به نام‌گذاری سال جدید با عنوان مهار تورم و افزایش تولید که به تدبیر مقام معظم رهبری صورت گرفته است، گفت: این مجتمع عظیم صنعتی برای انجام وظایف خود در راستای افزایش تولید، در سه بخش افزایش کمی تولید، کاهش قیمت تمام‌شده و تولید محصولات ارزش افزا برنامه‌ریزی کرده است.

وی افزود: در ۵۵ روز گذشته افزایش تولید در ذوب آهن با تولید بیش از برنامه محقق شده است که امیدوارم تا پایان سال این روند تداوم داشته باشد. در بخش کاهش قیمت تمام‌شده که افزایش تولید و تأمین کیفی مواد اولیه نقش مهمی دارد نیز، شاهد اتفاقات خوبی هستیم و در مقایسه با سال‌های گذشته شرایط بهتری ایجادشده است. البته در تأمین زغال داخلی مشکلاتی هست که امیدوارم حل شود.

معاون بهره‌برداری ذوب آهن گفت: در خصوص تولید محصولات ارزش افزا نیز، خوشبختانه موفق به تولید H ۲۴ شدیم که در کارگاه نورد ۶۵۰ حاصل شد. برای تولید این محصول، در بخش فولادسازی موفق به تولید شمش ۳۲۰*۲۵۰ شدیم که علاوه بر آن امیدوارم با تولید شمش ۳۶۰*۲۵۰ بتوانیم ۶ محصول جدید دیگر تا پایان سال به سبد محصولات ذوب آهن اضافه کنیم.

تولید H۲۴ سرآغازی از بهار تولید در ذوب آهن اصفهان

محمدامین یوسف زاده مدیر مهندسی نورد ذوب آهن اصفهان گفت: توسعه سبد محصولات ارزش افزا در ذوب آهن اصفهان با حمایت مدیرعامل کارخانه، معاونت بهره‌برداری و تلاش و کوشش کلیه بخش‌های شرکت، آینده بسیار روشنی پیش رو دارد و بر این اساس امروز تیرآهن H ۲۴ بر پایه شمش ۲۵۰*۳۲۰ تولیدی بخش فولادسازی شرکت به‌عنوان سرآغازی جدید از بهار تولید در ذوب آهن اصفهان، رونمایی شد.

وی افزود: اگر کشور ایران در جایگاه دهمین تولیدکننده فولاد دنیا قرار دارد، این موفقیت مدیون و مرهون ذوب آهن اصفهان است که از دیرباز تاکنون تلاشگران این شرکت مادر صنعتی درجایی جای ایران‌زمین، در ساخت و بهره برداری از پروژه‌های گوناگون منشا تحول و نوآوری هستند.

مدیر مهندسی نورد ذوب آهن اصفهان تصریح کرد: تیرآهن H ۲۴ ثمره زحمت و عَرق جَبین تلاشگرانی است که تولید را محور زندگی شخصی و شغلی خود قرار دادند و همین جا شایسته می‌دانم از همه این عزیزان تشکر و قدردانی نمایم.

یوسف زاده خاطر نشان کرد: تحول با توسعه اتفاق می‌افتد و انشاا... با فراهم شدن زیرساخت‌های تولید، روز به روز سبد محصولات ارزش افزای ذوب آهن در مسیر شکوفایی افزون‌تر قرار می‌گیرد و در یک جمله می‌گویم ذوب آهن اصفهان این توانایی را دارد که به زودی نیاز سازه‌ای کشور را در هر مقطع و سایز مورد درخواست تامین نماید.

تیرآهن H۲۴ در ذوب‌ آهن اصفهان تولید شد

تیرآهن H۲۴ در ذوب‌ آهن اصفهان تولید شد

تیرآهن H۲۴ در ذوب‌ آهن اصفهان تولید شد

تیرآهن H۲۴ در ذوب‌ آهن اصفهان تولید شد

تیرآهن H۲۴ در ذوب‌ آهن اصفهان تولید شد

تیرآهن H۲۴ در ذوب‌ آهن اصفهان تولید شد

تیرآهن H۲۴ در ذوب‌ آهن اصفهان تولید شد

منبع: ذوب آهن اصفهان

عناوین برگزیده