تاریخ: ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۴۸
بازدید: ۱۴۵
کد خبر: ۳۱۲۸۴۷
سرویس خبر : آهن و فولاد

"آرک معدن TH ۲۹" در ذوب آهن اصفهان رونمایی شد

‌می‌متالز - تولید انحصاری "آرک معدن TH ۲۹" برای اولین بار در ایران و خاورمیانه در شرکت ذوب آهن اصفهان روز یکشنبه رونمایی شد.

به گزارش می‌متالز، معاون بهره‌برداری شرکت ذوب‌ آهن اصفهان روز یکشنبه هنگام رونمایی از آرک فلزی معدنی "TH ۲۹" اظهار داشت: این محصول برای مستحکم نگه داشتن سازه‌های تونل معادن در عمق مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مهرداد تولاییان افزود: تولید محصولات با ارزش افزوده بیشتر و در جهت توسعه کشور در برنامه‌های ذوب آهن اصفهان قرار دارد.

وی اضافه کرد: تولید ریل مترو و راه آهن نیز در راستای توسعه ریلی کشور در دستور کار این مجموعه صنعتی قرار گرفت و در زمان حاضر کلیه ریل مورد نیاز کشور در ذوب آهن اصفهان تولید می‌شود.

تولاییان با بیان اینکه تولید محصولات بال پهن در ذوب آهن در دستور کار قرار گرفته است، ادامه داد: تولید انبوه تیر آهن H ۱۲ تا H ۲۴ انجام شده و تولید تیرآهن‌های H ۲۶، H ۲۸ و H ۳۰ در برنامه‌های امسال این شرکت قرار دارد و تا پایان سال جاری به سبد تولیدات ذوب آهن اضافه خواهد شد.

وی گفت: محصولات "H" در کاهش مصرف مواد اولیه و سرعت احداث ساختمان سازی در زمینه مسائل ایمنی به صنعت ساختمان سازی کمک می‌کند و با تولید این محصولات نیاز‌های کشور مرتفع می‌شود.

معاون بهره‌برداری شرکت ذوب‌ آهن اصفهان خاطرنشان کرد: توسعه معادن، یکی از مسیر‌های توسعه کشور است.

وی با اشاره به اهمیت استحکام سازه تونل معادن، افزود: برای فعالیت در عمق معادن تولید " آرک " بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت و "آرک V ۲۱" برای استفاده در عمق ۱۰۰ متر و "آرک Ts ۳۶" در معادن با عمق حدود ۵۰۰ متر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تولاییان گفت: در ماه‌های گذشته معادن کشور درخواست آرک برای فعالیت در عمق بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ متر را درخواست داشتند و امروز این محصول تولید آزمایشی خود را مطابق استاندارد انجام شده و استاندارد مورد نظر مصرف کنندگان را پوشش داده است.

وی بیان کرد: تا پایان سال جاری رسالت ذوب آهن در مورد محصولات خواهد بود که در کشور تولید کننده ندارد و اینگونه محصولات به سبد ذوب آهن اصفهان اضافه خواهد شد.

آرک‌های فلز در بخش نگهداری تونل‌ها و معادن کاربرد دارد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) اصفهان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده