تاریخ: ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۵۲
بازدید: ۱۳۲
کد خبر: ۳۱۱۷۱۴
سرویس خبر : آهن و فولاد

میلگرد ۷۰۰ تومان ارزان شد/ نتیجه معاملات میلگرد در بورس کالا

‌می‌متالز - امروز چهرشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۸۰ هزارتن میلگرد پرمصرف ساختمانی (سایز ۱۲ تا ۲۰) در بورس کالا عرضه شد که با احتساب معاملات مچینگ، ۵۹ هزار تن حدود ۳۳ درصد از این عرضه‌ها مورد معامله قرار گرفت!

به گزارش می‌متالز، قیمت میانگین موزون میلگرد مرسوم بازار (۱۲ تا ۲۰) در معاملات امروز به ۲۱۳۷۶ تومان در هر کیلو به ثبت رسید که به معنای کاهش حدود ۳.۴ درصد معادل حدود ۷۰۰ تومان قیمت کشف‌شده میلگرد نسبت به قیمت معاملاتی هفته پیش آن است!

عمده معاملات امروز میلگرد مرسوم بازار روی قیمت پایه ۲۱۲۵۴ تومان انجام شد که بیشترین قیمت معاملاتی مربوط به ذوب آهن اصفهان بود.

خلاصه تحلیل چیلان:

حجم بالای عرضه میلگرد در روز جاری که با عرضه‌های اعتباری شرکت‌هایی همچون فولاد خراسان نیز همراه بود سبب مهار التهاب چند روز اخیر بازار شد به طوری که عرضه ۲۰هزار تنی فولاد خراسان که به صورت اعتباری انجام شد در قیمت پایه به فروش رسید و حتی حدود پنج هزار تن آن نیز به فروش نرفت، بیشترین حجم میلگرد عرضه شده امروز بعد از فولاد خراسان به صنایع آهن و فولاد سرمد ابرکوه با ۱۵ هزار تن تعلق گرفت.

تصمیمات صحیح بورس کالا در خصوص شمش و کنسانتره که طی چند روز اخیر گرفته شد سبب شد برخی فکر کنند این تصمیمات باعث التهاب در بازار میلگرد میشود، اما این اتفاق رخ نداد و حتی عرضه‌های اعتباری شرکت‌ها نیز به طور کامل مشتری نداشت و بخشی از آن روی زمین ماند.

نتیجه معاملات امروز را در جدول زیر ببینید.

میلگرد ۷۰۰ تومان ارزان شد/ نتیجه معاملات میلگرد در بورس کالا

منبع: چیلان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده