تاریخ: ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۱۳
بازدید: ۹۱
کد خبر: ۳۱۲۴۴۷
سرویس خبر : آهن و فولاد

طوفانی که تقاضا را هدف گرفت/ کاهش تقاضای میلگرد در بسیاری از نقاط جنوب و شرق چین

‌می‌متالز - بر اساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، به دنبال طوفان «دوکسوری» تقاضای میلگرد در بسیاری از نقاط جنوب و شرق چین کاهش یافت. البته قیمت این محصول پس از طوفان ثابت ماند.

بازار داخلی

به گزارش می‌متالز، در این راستا، ارزیابی روزانه فست‌مارکتز، قیمت میلگرد فولادی، بازار داخلی، exw شرق چین در بازه ۳ هزار و ۶۸۰ یوآن تا ۳ هزار و ۷۰۰ یوآن (۵۱۴ تا ۵۱۷ دلار) به ازای هر تن محاسبه شد که این بازه قیمتی در مقایسه با روز قبل ثابت باقی ماند.

نرخ معامله این محصول حاکی از افت ۴۰ یوآنی نسبت به هفته قبل است. این محصول در هفته گذشته بین ۳ هزار و ۶۴۰ یوآن تا ۳ هزار و ۶۶۰ یوآن معامله می‌شد.

براساس ارزیابی هفتگی فست‌مارکتز، قیمت میلگرد فولادی، بازار داخلی، exw شمال چین در بازه ۳ هزار و ۷۴۰ یوآن تا ۳ هزار و ۷۶۰ یوآن به ازای هر تن گزارش شد که این بازه قیمتی نسبت به هفته قبل، افزایش ۵۰ تا ۶۰ یوآنی نشان می‌دهد. نرخ معامله این محصول در هفته گذشته بین ۳ هزار و ۶۸۰ یوآن تا ۳هزار و ۷۱۰ یوآن بود.

طوفان دوکسوری شرق استان فوجیان را تخریب کرد. به گفته منابع بازار، تقاضای میلگرد از طرف صنعت ساخت‌وساز در مناطق مشخصی مختل شد. تاجری در شانگهای در این باره اظهار داشت: خریداران در انتظار شرایط پس از طوفان و افزایش تقاضا، قیمت محصولات خود را ثابت نگه داشتند.

زمزمه بازار

در عین حال، یک تحلیلگر مطرح کرد: وزیر مسکن و شهرسازی چین گفته است که برای حمایت از خرید مسکن، الزامات پیش‌پرداخت و نرخ وام نخستین خانه را کاهش می‌دهند. البته این اعلامیه منجر به روند صعودی بازار مسکن و میلگرد نشد.

بیلت

براساس ارزیابی روزانه فست‌مارکتز، قیمت بیلت فولادی با احتساب مالیات بر ارزش افزوده، بازار داخلی، exw تانگ‌شان، شمال چین در بازه ۳ هزار و ۶۷۰ یوآن به ازای هر تن شنیده شد که این نرخ در مقایسه با روز قبل بدون تغییر باقی ماند.

بورس معاملات فیوچرز شانگهای

همچنین معاملات فیوچرز ماه اکتبر میلگرد با قیمت ۳ هزار و ۸۵۱ یوآن به ازای هر تن انجام شدند که این قیمت در مقایسه با روز پیش، ۱۰ یوآن افت نشان می‌دهد. قیمت توافقی معاملات این بورس ۳ هزار و ۸۶۱ یوآن به ازای هر تن گزارش شده بود.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده