تاریخ: ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۰:۲۹
بازدید: ۸۲
کد خبر: ۳۱۲۲۰۴
سرویس خبر : آهن و فولاد

قیمت میلگرد و تیرآهن صعودی شد

‌می‌متالز - قیمت تیرآهن و میلگرد برخلاف پیش‌بینی‌ها با آغاز مردادماه صعودی شد. در طول معاملات مردادماه قیمت هر کیلوگرم تیرآهن ۱۴ بیش از ۹ درصد رشد کرد، در بازار میلگرد نیز قیمت‌ها اندکی صعودی شد، ولی بازاریان عقیده دارند اگر سطح قیمتی فعلی حفظ شود رشد قیمت میلگرد در هفته‌های آینده بیشتر می‌شود.

به گزارش می‌متالز، ریزش قیمت آهن‌آلات در بازار داخلی با آغاز مردادماه متوقف شد و بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد قیمت تیرآهن از اول مرداد به شدت صعودی شده است. در بازار میلگرد نیز روند نزولی شدید متوقف شد و با آغاز هفته دوم مرداد قیمت‌ها رشد کرد.

صعود قیمت تیرآهن و میلگرد در مردادماه به تعبیر فعالان بازار اتفاق عجیبی بود، زیرا سطح تقاضا در ماه محرم و صفر پایین پیش‌بینی می‌شد ضمن اینکه نرخ دلار در بازار غیررسمی نیز ثابت بود با این حال برخلاف انتظارات ریزش قیمت آهن‌آلات پس از یک ماه متوقف شد و قیمت‌ها به فاز صعودی برگشت.

بازار تیرآهن

قیمت تیرآهن در چهارمین ماه سال از کیلویی ۲۷ هزار و ۷۰۰ تومان تا ۲۳ هزار تومان کاهش پیدا کرد و البته باید در نظر داشت هر کیلوگرم تیرآهن اردیبهشت‌ماه در مرز کیلویی ۳۰ هزار تومان معامله می‌شد. با این حال روند ریزشی تیرآهن با آغاز مرداد متوقف شد.

قیمت میلگرد و تیرآهن صعودی شد

متوسط قیمت تیرآهن ۱۴ تنها در چند روز معاملاتی اول مردادماه با افزایش بیش از ۹ درصدی به کیلویی ۲۵ هزار و ۲۳۰ تومان رسید. در نتیجه تیرآهن ۱۴ بخش عمده‌ای از ریزش قیمت خود در تیرماه را در ۸ روز ابتدایی مرداد جبران کرد و در صورت ادامه روند صعودی شاید قیمت تیرآهن در نیمه دوم مرداد به کیلویی ۲۷ هزار تومان بازگردد. گفتگو با فعالان بازار نشان می‌دهد با ریزش قیمت تیرآهن به کیلویی ۲۳ هزار تومان، تقاضا افزایش یافت. محمد نصیری یکی از آهن‌فروشان اصفهان در این‌باره می‌گوید: خریداران در طول تیرماه منتظر کاهش قیمت تیرآهن بودند، ولی قیمت تیرآهن انتهای تیرماه به قدری کاهش پیدا کرد که خریداران آن را مطلوب ارزیابی کردند و تقاضا افزایش یافت.

آیا روند صعودی قیمت تیرآهن ادامه‌دار است؟ این آهن فروش اصفهانی پاسخ می‌دهد: اگر تقاضا همین قدر باشد قیمت رشد می‌کند، ولی اگر تقاضا مانند تیرماه کاهش پیدا کند تیرآهن به قیمت کمتر از کیلویی ۲۰ هزار تومان سقوط می‌کند.

بازار میلگرد

افزایش ۹ درصدی قیمت تیرآهن در ۸ روز ابتدایی مرداد ماه تقاضا در بازار میلگرد را نیز افزایش داد تا قیمت‌ها اندکی صعودی شوند. البته افزایش قیمت میلگرد مانند تیرآهن زیاد نیست.

قیمت میلگرد و تیرآهن صعودی شد

قیمت هر کیلوگرم میلگرد ۱۰ و ۱۴ در معاملات ۸ مرداد نسبت به ۴ مرداد کمتر از کیلویی ۲۰۰ تومان افزایش یافت. البته باید در نظر داشت روند ریزشی قیمت میلگرد نیز مانند تیرآهن در تیرماه شدید بود. نصیری آهن فروش اصفهانی در این‌باره گفت: تقاضا برای میلگرد صعودی شد، ولی نه به اندازه تیرآهن، اگر میلگرد در همین سطح قیمتی باقی بماند خریدارانی که منتظر کاهش قیمت بودند خرید خود را انجام می‌دهند و قیمت صعودی می‌شود.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده