تاریخ: ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۵۸
بازدید: ۷۸
کد خبر: ۲۹۰۶۱۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

بهره‌گیری از ظرفیت معادن راهکار توانمندسازی اقتصاد شهرداری‌های خراسان رضوی است

‌می‌متالز - مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی گفت: برای توانمندسازی اقتصاد شهرداری‌ها در این استان باید از ظرفیت معادن خراسان رضوی و کشور افغانستان بیشترین بهره را برد.

به گزارش می‌متالز، محمدرضا تازیکی روز دوشنبه در جلسه هیات مدیره شرکت مدیریت معدنی سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی افزود: حوزه معدنی ظرفیت بالایی برای درآمدزایی و کمک به اقتصاد شهرداری‌ها دارد.

وی اضافه کرد: باید به ظرفیت‌های سنگ‌های قیمتی موجود در شهر‌های مختلف استان و حتی در حوزه کشور دوست و همسایه افغانستان به منظور تحقق اهداف و رسالت‌های سازمان در حوزه کمک و توانمندسازی اقتصادی شهرداری‌ها توجه ویژه شود.

مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی تاکید کرد: فعالیت‌های اقتصادی درآمدزا باید تقویت شود.

تازیکی اضافه کرد: سازمان همیاری می‌تواند در حوزه‌های مختلف به کمک شهرداری بیاید، کسب درآمد و توانمندسازی اقتصادی شهرداری‌ها نقش مهمی در توسعه و پیشرفت شهر‌ها دارد.

خراسان رضوی استانی معدن‌خیز است و معادن جزو مزیت‌های سرمایه گذاری در این منطقه به شمار می‌رود، سنگ آهن با ۵۹ معدن، آهک با ۴۴ معدن، سنگ تزیینی و نما با ۲۴۳ معدن، کرومیت با ۷۱ معدن، مس با ۵۲ معدن، گچ با ۵۱ معدن، طلا با هشت معدن، منگنز با ۳۶ معدن و سیلیس با ۲۷ معدن جزو مهمترین معادن استان هستند که ذخیره قطعی برخی از آن‌ها به بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تن می‌رسد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده