تاریخ: ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۳۷
بازدید: ۲۶۴
کد خبر: ۲۹۰۶۳۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

فرماندار عنبرآباد خواستار انتقال حساب بانکی معدن گمرکان به این شهرستان شد

‌می‌متالز - فرماندار عنبرآباد به نیابت مردم از سرمایه‌گذار معدن مس گمرکان درخواست‌هایی، چون استفاده از نیرو‌های بومی، ایجاد کارخانه فرآوری، بهبود جاده دسترسی و انتقال حساب بانکی معدن به این شهرستان را مطرح و عنوان کرد که با جدیت پیگیر اجرایی شدن این مطالبات است.

به گزارش می‌متالز، یزدان افشاری‌پور روز پنجشنبه افزود: جاده دسترسی به معدن مس گمرکان که به نوعی محور روستایی این منطقه محسوب می‌شود، جاده‌ای کم عرض است و تردد ۵۰ کامیون که روزی ۲ مرتبه در این مسیر رفت و آمد دارند، موجب ایجاد حوادث در این محور می‌شود.

وی اظهار داشت: تصادفات در جاده معدن مس گمرکان تاکنون سه کشته در بر داشته که در میان آن‌ها یک دانشجوی پزشکی نیز بوده است.

وی با بیان اینکه ما از سرمایه‌گذار حمایت می‌کنیم، اما انتظاراتی هم از وی داریم ادامه داد: از سرمایه‌گذار معدن خواسته‌ایم برای تعریض این جاده روستایی اقدام کند و یا جاده دسترسی جدیدی برای معدن ایجاد کند تا از جاده روستا مجزا باشد.

افشاری‌پور تاکید کرد: قابل پذیرش نیست سرمایه‌گذاران این معدن نه تنها به مسوولیت‌های اجتماعی خود عمل نکرده بلکه مشکلاتی را نیز برای ساکنین اطراف معدن ایجاد کنند.

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از خواسته‌های مردم از مدیران شرکت بهره‌بردار معدن مس گمرکان انتقال حساب‌های بانکی این شرکت به حوزه شهرستان عنبرآباد است گفت: با افزایش نقدینگی بانک‌ها می‌توان به جوانان جویای کار این منطقه تسهیلات اشتغالزایی ارائه کرد.

فرماندار شهرستان عنبرآباد اضافه کرد: مسوولان معدن مس گمرکان قول داده‌اند هفته آینده حساب بانکی شرکت را در این شهرستان ایجاد کنند، اما فقط نباید به این کار اکتفا شود و ما انتظار داریم این حساب گردش داشته باشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کارخانه فرآوری معدن مس گمرکان در جیرفت قرار دارد که هزینه‌های حمل و نقل را نیز به آن‌ها تحمیل کرده است ادامه داد: قول داده‌اند تا سال آینده کارخانه فرآوری این شرکت را در عنبرآباد با ظرفیت اشتغال یک هزار و ۷۰۰ تا ۲ هزار نفر ایجاد کنند و کارکنان کارخانه جیرفت نیز به این کارخانه منتقل شوند.

افشاری پور گفت: مسوولان شرکت بهره‌بردار معدن گمرکان عنبرآباد مدعی هستند که از ۱۵۰ نیروی شاغل در این معدن ۵۰ نفر بومی هستند، اما این مهم هنوز برای ما محرز نشده است.

یکی از بزرگترین معادن روباز دنیا با ۶۰۰ میلیون تن ذخیره اولیه کرور در شهرستان عنبرآباد قرار دارد.

اکتشاف چند محدوده در این شهرستان در حال انجام است.

علاوه بر این‌ها ۲ معدن سنگ تراورتن و مرمر نیز در این شهرستان فعال است.

شهرستان عنبرآباد در ۳۰۵ کیلومتری جنوب مرکز استان کرمان واقع است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) کرمان

عناوین برگزیده