تاریخ: ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۰:۰۲
بازدید: ۱۰۶
کد خبر: ۲۹۰۶۸۴
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

۸۰۰ هزار دستگاه ناترازی بین عرضه و تقاضای خودرو وجود دارد

‌می‌متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود ناترازی ۸۰۰ هزار دستگاهی بین عرضه و تقاضای خودرو در کشور، گفت: عرضه خودرو در بورس تاکنون نتوانسته به اهداف مد نظر برسد.

به گزارش می‌متالز، حجت الاسلام سیدجواد حسینی‌کیا، با اشاره به عرضه خودرو در بورس کالا طی چند وقت اخیر، گفت: هدف از این طرح رسیدن خودرو با قیمت مناسب به دست مردم بود که تاکنون محقق نشده و دلیل آن هم کم بودن تعداد خودرو‌های عرضه شده در بورس است.

وی از عدم تعادل در عرضه و تقاضا برای عرضه خودرو در بورس کالا یاد و عنوان کرد: در این شرایط بسیاری از افرادی که نیاز دارند خودرو را با قیمت مناسب تهیه کنند، باز هم از چرخه حذف می‌شوند.

عضو مجمع نمایندگان کرمانشاه اظهار کرد: مزیتی که عرضه خودرو در بورس داشته این است که اختلاف قیمت خودرو، به جیب دلال نرفته و عاید خودروساز خواهد شد.

حسینی‌کیا هدف اصلی طرح‌هایی که در زمینه خودرو عنوان می‌شود را کمک به اقشار متوسط برای خرید خودرو دانست که عرضه در بورس تاکنون کمک چندانی در این زمینه نکرده و تنها به سود خودروساز بوده است.

وی راهکار اصلی ساماندهی بازار خودرو و تعادل قیمت‌ها را افزایش عرضه از طریق واردات دانست تا افزایش قیمتی که ناشی از بالا بودن تقاضا و پایین بودن عرضه است، از بین برود.

به گفته نماینده سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی، واردات خودرو هم شرایط خاصی دارد و باید برای خودرو‌های با قیمت پایین صورت بگیرد که مردم توان خرید آن را داشته باشند، نه آنکه سراغ واردات خودرو‌های گرانقیمت برویم که تنها به سود اقشار مرفه جامعه خواهد بود.

حسینی‌کیا ناترازی که در زمینه عرضه و تقاضای خودرو در کشور وجود دارد را حدود ۸۰۰ هزار دستگاه برآورد کرد و افزود: اگر بتوانیم حداقل ۱۵۰ هزار دستگاه خودرو وارد کنیم، کمک بسزایی به کاهش این ناترازی و به تبع آن تعادل قیمت خودرو در بازار خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده