تاریخ: ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۳۸
بازدید: ۲۵۵
کد خبر: ۲۹۰۷۸۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
در جریان بازدید از مجتمع پتاس خور و بیابانک؛

فاطمی‌امین: رشد بخش معادن بعد از ۴ سال مثبت شد/ تولید پتاس به ۵۰ هزار تن رسیده است

‌می‌متالز - وزیر صمت در حاشیه بازدید از مجتمع پتاس خور و بیابانک با بیان اینکه تولید پتاس در این مجتمع از زیر ۲۰ هزار تن در سال به ۵۰ هزار تن رسیده، گفت: در تابستان امسال بعد از ۴ سال رشد بخش معدن مثبت شده است.

به گزارش می‌متالز، «سیدرضا فاطمی‌امین»، وزیر صنعت، معدن و تجارت ظهر روز پنجشنبه در جریان سفر یک روزه خود به استان اصفهان از مجتمع پتاس خور و بیابانک بازدید کرد.

وی در جریان این بازدید و در جمع خبرنگاران به رشد تولید پتاس در کشور اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با تمهیدات اندیشیده شده تولید پتاس در مجتمع پتاس خور و بیابانک که پیش از این زیر ۲۰ هزار تن در سال بود، امسال به ۵۰ هزار تن می‌رسد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه این مجتمع یک چهارم نیاز کشور را تامین می‌کند، افزود: با طرح‌های توسعه‌ای پیش بینی شده در آینده تولید پتاس در کشور به ۲۰۰ هزار تن در سال خواهد رسید.

وی تاکید کرد: علاوه بر توسعه استحصال پتاس باید به فراوری شورآبه موجود نیز بپردازیم و در این زمینه اقداماتی برای استحصال منیزیوم صورت گرفته است.

فاطمی‌امین با اشاره به ظرفیت گردشگری موجود در این مجتمع خاطرنشان کرد: هم اکنون مجتمع پتاس برای منطقه خور و بیابانک اشتغال‌زایی ۷۰۰ نفره داشته و با طرح‌های توسعه‌ای و توجه به گردشگری این ظرفیت افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به ظرفیت معادن در سراسر کشو جهت اشتغالزایی و توسعه تاکید کرد: معادن در اولویت دولت قرار دارند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین با اشاره به رشد بخش معدن گفت: در تابستان امسال بعد از ۴ سال رشد بخش معدن مثبت شده است.

فاطمی‌امین: رشد بخش معادن بعد از ۴ سال مثبت شد/ تولید پتاس به ۵۰ هزار تن رسیده است

فاطمی‌امین: رشد بخش معادن بعد از ۴ سال مثبت شد/ تولید پتاس به ۵۰ هزار تن رسیده است

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده