تاریخ: ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۱۴
بازدید: ۱۶۹
کد خبر: ۲۹۰۸۱۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

کسب عنوان «افتخارآفرین حوزه اقتصاد و تجارت خارجی استان فارس» توسط سیمان لامرد

‌می‌متالز - مدیرعامل سیمان لامرد: بزرگترین مشکل صادرکنندگان غیرقابل پیش‌بینی بودن قوانین و مقررات است.

به گزارش می‌متالز، در بیست و ششمین آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه فارس که با حضور استاندار فارس و جمعی از مدیران و صادرکنندگان نمونه استان فارس، در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی برگزار شد، شرکت سیمان لامرد به عنوان واحد (افتخارآفرین حوزه اقتصاد و تجارت خارجی استان فارس) برگزیده و لوح ویژه همایش توسط دکتر محمدهادی ایمانیه استاندار فارس به مدیرعامل این شرکت اهدا شد.

ابراهیم غلام زاده درحاشیه این نشست در گفتگو با خبرنگاران بیان داشت: بزرگ ترین مشکل صادرکنندگان غیرقابل پیش‌بینی بودن قوانین و مقرراتی است که به صورت خلق الساعه ایجاد شده و موانع و مشکلات بسیاری را در مسیر صادرات برای صادرکنندگان ایجاد کرده است.

کسب عنوان «افتخارآفرین حوزه اقتصاد و تجارت خارجی استان فارس» توسط سیمان لامرد

مدیرعامل مجتمع بزرگ صنعتی سیمان لامرد افزود: مشکل دیگر صادرکنندگان استان فارس، نداشتن اسکله صادراتی است که در صورت بروز مشکل برای صادرکنندگان، نمی‌توان این مشکلات را در داخل استان حل کرد.

غلام زاده عنوان کرد: شرایط اقتصادی امروز تحت تاثیر فشار تحریم‌ها از یک سو و نواسانات شدید ارز از سوی دیگر قرار دارد و در این شرایط خاص و پرالتهاب، تولید و صادرات به یک جنگ تمام عیار در صحنه اقتصاد بین الملل تبدیل شده است، به صورتی که با افزایش چند برابری قیمت قطعات، هزینه‌های نگهداری خط تولید و مشکلات عدیده دیگری از جمله قطعی برق و گاز و تامین سوخت جایگزین روبرو هستیم.

وی بیان داشت: در این شرایط، تنها راه موجود اعتماد به بخش خصوصی، دوری از تصمیمات احساسی و بدون پشتوانه و کارشناسی شده و همچنین استفاده از متفکرین و متخصصین باتجربه حوزه اقتصاد است.

مدیرعامل سیمان لامرد بر لزوم تسهیل و رفع موانع در روند صادرات از سوی مسوولان دولتی تاکید کرد و گفت: اگر می‌خواهیم اقتصادی پویا و پر رونق داشته باشیم، صادرکننده نباید به جای تمرکز بر روی تولید و صادرات، به دنبال رفع موانعی باشد که هر روز با یک بخش نامه ایجاد می‌شود.

شایان ذکر است این عنوان، برای اولین بار توسط سیمان لامرد و به پاس تلاش و حضور مستمر در بازار‌های بین المللی به این شرکت تعلق گرفته است.

کسب عنوان «افتخارآفرین حوزه اقتصاد و تجارت خارجی استان فارس» توسط سیمان لامرد

منبع: سیمان خبر

عناوین برگزیده