تاریخ: ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۱۶
بازدید: ۳۰۸
کد خبر: ۲۹۱۱۳۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

آغاز بهره برداری از بزرگترین معدن اورانیوم کشور در بافق

‌می‌متالز - بزرگترین معدن اورانیوم کشور با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در ناریگان بافق به بهره برداری رسید.

به گزارش می‌متالز، محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در جریان سفر خود به یزد معدن اورانیوم بافق را به عنوان بزرگترین معدن اورانیوم مولیبدن کشور دانست و اظهار کرد: از اورانیوم این معدن برای خالص سازی و ساخت سوخت استفاده و به اصفهان ارسال می‌شود. مولیبدن نیز در صورت فرآوری در صنایع آلیاژی و متالوژی استفاده خواهد شد.

رئیس سازمان انرژی اتمی کشور افزود: ظرفیت سازی برای توسعه برق هسته‌ای و توسعه کاربرد پرتو اصلی‌ترین بخش برنامه امروز است که چرخه سوخت هسته‌ای کشور را بتواند تامین کند و یک سرمایه گذاری برای دستیابی به انرژی پاک به شمار می‌آید.

وی تصریح کرد: با توجه به بزرگتر بودن آنومالی سه، این آنومالی در اولویت اکتشافات تفصیلی قرار گرفت و با حفر ۲۸۱ حلقه گمانه اکتشافی به طول بیش از هفت هزار متر مدلسازی و تخمین ذخیره شد.

معاون انرژی اتمی کشور گفت: نتایج حاصل از تخمین ذخایر اکتشافی از وجود ۶۵۰ تن فلز اورانیوم و چهار هزار و ۶۰۰ تن فلز مولیبدن رده ذخایر قطعی و احتمالی خبر می‌دهد.

رئیس سازمان انرژی اتمی کشور گفت: با توسعه طرح‌های فرآوری این معدن برای بیش از هزار نفر به صورت مستقیم و بیش از ۲ هزار نفر به صورت غیر مستقیم اشتغالزایی ایجاد می‌شود. برای تجهیز و بهره برداری از این معدن بیش از پنج هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده