تاریخ: ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۰۹
بازدید: ۱۳۵
کد خبر: ۲۹۱۳۱۴
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

افزایش تعرفه آلومینیوم برای فشار آمریکا بر روسیه

‌می‌متالز - آمریکا تعرفه ۲۰۰ درصدی بر آلومینیوم روسیه در نظر گرفته است.

به گزارش می‌متالز، یک مقام آمریکایی اعلام کرد که ایالات متحده در حال بررسی افزایش تعرفه واردات آلومینیوم ساخت روسیه به ۲۰۰ درصد است، زیرا به دنبال افزایش فشار بر مسکو به دلیل جنگ در اوکراین است، اما هنوز تصمیمی اتخاذ نشده است.

این مقام مسوول با بیان اینکه این موضوعی است که ما در حال بررسی آن هستیم، افزود: انتظار نمی‌رود در این هفته افزایش تعرفه‌ها اعلام شود. اظهارات این مقام پس از بلومبرگ منتشر شد که اعلام کرد تعرفه ۲۰۰ درصدی بر آلومینیوم تولید روسیه ممکن است در اوایل این هفته اعلام شود. در این گزارش به نقل از افراد ناشناس مطلع آمده است که این فلز روسی پس از آن که توسط مسکو در بازار ایالات‌متحده فراوان شد، مورد قرار گرفت، زیرا به شرکت‌های آمریکایی آسیب رساند.

رویترز اکتبر گذشته گزارش داد که دولت بایدن در واکنش به تشدید تنش نظامی مسکو در اوکراین، محدودیت‌هایی را برای واردات آلومینیوم روسیه بررسی می‌کند. کاخ سفید از اظهار نظر در مورد تعرفه‌های احتمالی جدید یا سایر محدودیت‌ها بر آلومینیوم روسیه خودداری کرد.

در نظر گرفتن تعرفه‌های بالاتر بر آلومینیوم روسیه در حالی صورت می‌گیرد که قیمت این فلز پرمصرف از سطوح بی‌سابقه سال گذشته کاهش یافته و به کاهش تورم کمک کرده است. قیمت آلومینیوم در بورس فلزات لندن در ماه مارس ۲۰۲۲، یک ماه پس از حمله روسیه به اوکراین، به رکورد بیش از ۴۰۷۳ دلار در هر تن رسید.

از آن زمان به بعد قیمت‌ها به‌طور چشمگیری کاهش یافته‌اند و به احتمال زیاد در این هفته بین ۲۴۴۱ تا ۲۵۰۰ دلار در هر تن کاهش یافته‌اند. ایالات‌متحده همچنین نسبت به پنج سال پیش بسیار کمتر به آلومینیوم روسیه وابسته است و طبق داده‌های اداره سرشماری ایالات‌متحده، واردات از ۱.۶۵ میلیون پوند در سال ۲۰۱۷ به ۴۴۳ میلیون پوند در سال گذشته کاهش یافته است. در حال حاضر، آلومینیوم روسیه تنها سه درصد از واردات ایالات‌متحده را تشکیل می‌دهد.

در سال ۲۰۱۸، ایالات‌متحده تعرفه ۱۰ درصدی بر واردات آلومینیوم جهانی به دلایل امنیت ملی با هدف احیای تولید ایالات‌متحده اعمال کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده