تاریخ: ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۰:۰۷
بازدید: ۷۳
کد خبر: ۲۹۱۳۸۰
سرویس خبر : اجتماعی
به مناسب ایام الله دهه فجر؛

جشنواره فرهنگی و ورزشی بسیج حوزه شهید بقایی برگزار شد

‌می‌متالز - جشنواره فرهنگی و ورزشی بسیج حوزه شهید بقایی فولاد خوزستان روز‌های ۱۸ و ۱۹ بهمن ماه ۱۴۰۱ در دو رده‌ی بانوان و آقایان برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، افتتاحیه مسابقات آقایان ۱۹ بهمن ماه ۱۴۰۱ و با حضور حجت‌الاسلام میرعلایی فرمانده سپاه ناحیه امام علی (ع)، عباسعلی تقوی معاون منابع انسانی و امور اجتماعی و جمعی از مدیران فولاد خوزستان در جوار یادمان شهدای گمنام برگزار شد.

حجت‌الاسلام میرعلایی فرمانده سپاه ناحیه امام علی (ع) پیروزی انقلاب اسلامی را نقطه عطف خودباوری ایران اسلامی دانست و افزود: مردم ایران با عزم و اراده و با رهبری امام خمینی (ره) به حکومت شاهنشاهی پایان دادند و با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی، دست استکبار جهانی را از ایران اسلامی کوتاه کردند. درایت و جهان‌بینی امام راحل در کنار ارده‌ی آهنین مردم درس بزرگی به استعمارگران جهان داد.

فرمانده سپاه ناحیه امام علی (ع) از جنگ ترکیبی سخن گفت و افزود: دشمن با تحریف حقایق به دنبال وارونه‌سازی جریان حق است. هدف از این رفتار، تطهیر رژیم پهلوی و به دنبال آن ایجاد ناامیدی در میان انقلابیون است. اولین شعار انقلاب استقلال بود. شعاری که در زمان طاغوت معنی و مفهومی نداشت. رژیم پدر و پسر در زمان پهلوی از سوی انگلیس و آمریکا بر سر کار نشانده شدند. جایی که حتی توان انتصاب وزرا را هم نداشتند.

وی در ادامه گفت: شعار دوم آزادی بود. آزادی که در آن زمان پدر و پسر نمی‌توانستند، حتی در مورد رفتار رژیم سخن بگویند. آزادی که شکنجه‌گر‌ها در زندانی که امروز به نام موزه عبرت ساخته شده، از هیچ جنایتی فروگذار نبودند و، اما شعار جمهوریت. در خاطرات فرطوس نوشته شده زمانی که می‌خواست مجلس تشکیل شود، اسامی نمایندگان از سفارتخانه‌های آمریکا و انگلیس می‌آمد و شاه در انتخاب و تصمیم‌گیری کنار گذاشته می‌شد. در آخرین انتخابات رژیم سابق تنها دو میلیون و پانصد هزار تن شرکت داشت، این در حالیست که اولین انتخابات بعد از انقلاب با حضور بیست میلیونی آحاد مردم همراه بود.

در ادامه مسابقات ورزشی آقایان در رشته‌های: دو نیمه‌استقامت، دارت، پرتاب حلقه، تنیس روی میز، فوتبال دستی، دارت، تیراندازی، قویترین مردان، طناب‌کشی و فوتبال‌دستی انسانی برگزار شد.

گفتنی‌است، مسابقات ورزشی بانوان ۱۸ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ در رشته‌های: تنیس روی میز، آمادگی جسمانی، دارت، پرتاب حلقه و طناب‌کشی برگزار شد. در پایان رقابت‌ها نیز به نفرات برتر علاوه بر لوح تقدیر، جوایز نفیسی اهدا شد.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده