تاریخ: ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۴۲
بازدید: ۲۱۰
کد خبر: ۲۹۱۴۲۹
سرویس خبر : آهن و فولاد

افتتاح طرح اکسیژن سازی فولاد روهینا دزفول

‌می‌متالز - طرح اکسیژن کارخانه فولاد روهینا جنوب دزفول سه شنبه شب درآیینی با حضور معاون صنایع عمومی وزیر صنعت، معدن و تجارت بهره برداری شد.

به گزارش می‌متالز، حمید رضا فلاح سرپرست اداره کل صمت استان خوزستان گفت: برای اجرای این طرح ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

وی افزود: قرار بوده ۲هزار تن محصول با اجرای این طرح تولید شود که اکنون به سه هزار تن رسیده است.

فلاح بیان کرد: این طرح علاوه بر نیاز کارخانه فولاد نیاز بیمارستان‌ها را نیز تامین می‌کند.

معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه دزفول نیز گفت: کارخانه فولاد روهینا جنوب یکی از کارخانجات بین المللی دزفول است که محصولات آن صادر و در بورس عرضه می‌شوند.

علی فرهمندپور با بیان اینکه در فروش خارجی مارک روهینا برند بهتری است و حتی برخی تولیدات آن نسبت به فولاد اصفهان برتری دارد، افزود: کارخانه فولاد روهینا جنوب نیازمند تولید برخی گاز‌ها بود که امشب در فاز سوم توسعه این کارخانه طرح اکسیژن بهره برداری شد.

سرپرست اکسیژن پلنت کارخانه فولاد روهینا جنوب نیز گفت: هوای طبیعی از ۷۵ تا ۸۸ درصد نیتروژن گازی، ۲۱.۵ درصد اکسیژن و یک درصد دیگر گاز‌های نجیب است که سهم آرگون در یک درصد باقی مانده حدود ۱۵ درصد است.

سعید ناجی با اشاره به اینکه برای کارخانه‌های فولادسازی به سه گاز اساسی نیتروژن، اکسیژن و آرگون نیاز داریم، ادامه داد: اکسیژن برای فولادسازی و ذوب کردن مذاب، آرگون برای همگن سازی و نیتروژن که یک گاز خنثی است برای اکسیدزدایی استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه پس از فیلتر کردن دی اکسید کربن و رطوبت هوا را از آن جدا می‌کنیم، گفت: نخستین محصول تولیدی نیتروژن گازی است که برای فولادسازی استفاده می‌شود.

سرپرست اکسیژن پلنت کارخانه فولاد جنوب دزفول بیان کرد: با تکمیل این فرآیند، اکسیژن گازی و اکسیژن مایع تولید و بعد از گذشت حدود ۱۰ روز آرگون تولید می‌شود.

منبع: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان

عناوین برگزیده