تاریخ: ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۳۰
بازدید: ۵۸
کد خبر: ۲۹۱۴۰۲
سرویس خبر : آهن و فولاد
معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی اصفهان:

اهمیت افتتاح مرکز نوآوری فولاد در دانشگاه صنعتی اصفهان از جهت نیاز آینده فولاد است

‌می‌متالز - معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی اصفهان در آیین افتتاحیه مرکز نوآوری فولاد مبارکه در دانشگاه صنعتی اصفهان اظهار کرد: افتتاحیه تحت عنوان مرکز نوآوری فولاد در دانشگاه صنعتی اصفهان راس سوم یک مثلثی است که قبلا با ایجاد پژوهشکده فولاد و بحث مسئولیت اجتماعی فولاد کار کرده و تجربه دارد و با مرکز نوآوری نیاز آینده فولاد مرتفع خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، دکتر صفوی معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی اصفهان در آیین افتتاحیه مرکز نوآوری فولاد مبارکه در دانشگاه صنعتی اصفهان اظهار کرد: افتتاحیه تحت عنوان مرکز نوآوری فولاد در دانشگاه صنعتی اصفهان راس سوم یک مثلثی است که قبلا با ایجاد پژوهشکده فولاد و مبحث مسوولیت اجتماعی فولاد کار کرده و تجربه دارد و با مرکز نوآوری نیاز آینده فولاد مرتفع خواهد شد.

صفوی با بیان این که به گزارش خیلی مختصری راجع به این که چه اتفاقی افتاده و چه اتفاقی قرار است بیفتد و این ارتباطاتی که افتتاحیه تحت عنوان مرکز نوآوری فولاد داریم در افق آینده چه اهمیتی دارد. گفت: در خصوص این که چه ارتباطی با صنایع بزرگ مادر و صنایع فولاد داشته باشیم شاید در یک مثلث بتوانیم اشاره کنیم که امروز راس سوم مثلث کامل شد.

وی افزود: دو بحثی که قبلا داشتیم و کار روی آن انجام داده بودیم و تجربه داشتیم یکی بحث پژوهشکده فولاد بود که مسائل و نکات پژوهشی که مبتلا‌به فولاد و نه تنها فولاد مبارکه بلکه فولاد هرمزگان هم بود در این پژوهشکده انجام شد.

صفوی اظهار کرد: بحث دوم بحث مسوولیت اجتماعی فولاد مبارکه بود در استان اصفهان که با عضویت مدیر عامل فولاد مبارکه در هیات امنا این کار انجام شد که این مسوولیت اجتماعی بخشی بصورت حمایت از دانشگاه بود بخش هم کارآفرینی بود که برای فارغ التحصیلان ما ایجاد می‌کرد و همکاری متقابل با اساتید دانشگاه و بخشی هم آینده‌نگری بود که در صنعت فولاد اهمیت داشت.

معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی اصفهان گفت:، اما بحث سوم که امروز کامل خواهد شد تحت عنوان مرکز نوآوری فولاد شاید مسائل روز فولاد نباشد؛ نیاز آینده فولاد است و نوآوری در زمینه تولید، انرژی و آب و ... همه این‌ها نیاز آینده فولاد است که لازم است مرکز نواوری روی آن متمرکز شود.

وی گفت: قطعا حمایت‌هایی که تا امروز ما از فولاد داشتیم شتاب بیشتری با این افتتاح خواهد گرفت، چون ارتباطاتی که شروع آن بصورت فیزیکی است بسیار بیشتر می‌شود و دانشکده‌های ما خیلی بیشتر و بصورت مکمل در این حوزه ورود خواهند کرد و جا دارد که تشکر کنیم از این حرکت و تجهیز و آماده‌سازی که با جدیت انجام شد و امیدواریم سال آینده کارنامه‌ای در خور و در شان دو طرف ارائه کنیم.

صفوی افزود: همچنین مسوولیت اجتماعی با افتتاح این مرکز هم بیشتر خودش را نشان می‌دهد؛ بحث نخبگانی که اگر بدانند در این مرکز می‌توانند مشغول کار و خدمت شوند جلو مهاجرتشان گرفته خواهد شد و انشاالله با حمایت‌هایی که خواهد شد شتاب بیشتری به اهداف مدنظر داده خواهد شد.

منبع: خبرگزاری علم و فناوری استان اصفهان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده