تاریخ: ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۵۱
بازدید: ۸۹
کد خبر: ۲۹۱۴۰۸
سرویس خبر : آهن و فولاد

۱۸۰ میلیون یورو ارزآوری در فولاد روهینا جنوب دزفول

‌می‌متالز - کارخانه فولاد روهینا جنوب دزفول، امسال با صادرات ۳۰۰ هزار تن میلگرد، ۱۸۰ میلیون یورو ارزآوری داشته است.

به گزارش می‌متالز، مدیر کارخانه فولاد روهینا جنوب دزفول گفت: کارخانه فولاد روهینا جنوب ظرفیت تولید ۹۰۰ هزار تن میلگرد را دارد، ولی به علت کمبود گاز و برق اکنون تولید آن حدود ۷۵۰ هزار تن است.

علی جابریان محمود خواستار حل مشکل گاز و برق این کارخانه با همکاری مسوولان شد و ادامه داد: فولاد روهینا جنوب، ۲ کارخانه دارد که درصد بالایی از تولیدات این کارخانه‌ها صادر می‌شوند.

وی بیان کرد: دستور وزارت صنعت، معدن و تجارت این است که محصولات فولاد را در بورس عرضه کنیم هرچه خریداری نشد صادر کنیم، ولی، چون کارخانه‌های فولادی نورد زیادند می‌توانیم صادرات داشته باشیم.

وی با بیان اینکه فولاد روهینا جنوب در چند سال اخیر در زمینه صادرات اول شده است، افزود: قیمت فولاد دزفول ۵۰ دلار از همه کارخانه‌های خارج از کشور گران‌تر است.

جابریان محمود اضافه کرد: محصولات ایرانی باید به خاطر تحریم ارزان‌تر بفروش برسند، ولی فولاد دزفول نسبت به بقیه کارخانه‌ها گرانتر است و ارزآوری خوبی برای کشور به همراه دارد.

مدیر کارخانه فولاد روهینا جنوب دزفول گفت: انتظار بر این است که با توجه به کیفیت محصولات، گرانتر بودن در کشور‌های خارجی و بازار فروش خوب اجازه دهند محصول خود را صادرات کنیم.

وی افزود: کشور عراق خواستار خرید فولاد اوکراین، ترک و روهینا است لذا تقاضا می‌شود اجازه صادرات بیشتر به فولاد داده شود.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز گفت: باتوجه به اینکه برخی از محصولات باکیفیت توانستند بازار خوبی در عراق داشته باشند افزایش صادرات پیشنهاد قابل توجهی است.

محمدمهدی برادران افزود: این آمادگی را داریم که موضوع را مطرح و ظرفیت صادرات فولاد را بالا ببریم تا ارزآوری خوبی برای کشور داشته باشیم.

طرح اکسیژن کارخانه فولاد روهینا جنوب دزفول سه شنبه شب درآیینی با حضور معاون صنایع عمومی وزیر صنعت، معدن و تجارت بهره برداری شد.

منبع: خبرگزاری صدا وسیما خوزستان

عناوین برگزیده