تاریخ: ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۸:۳۴
بازدید: ۲۷۳
کد خبر: ۲۹۱۴۷۰
سرویس خبر : آهن و فولاد

در شرکت فولاد کاویان اهواز چه خبر است؟ /طرح طبقه‌بندی مشاغل کارگران به کجا رسید؟

‌می‌متالز - به دنبال اعتراض کارکنان شرکت فولاد کاویان اهواز به عدم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل مدیریت این شرکت در تابلو اعلانات شرکت طی پیامی وعده داد تا پایان سال این طرح اجرا شود.

به گزارش می‌متالز، چند روز گذشته کارکنان شرکت فولاد کاویان اهواز در اعتراض به اجرا نشدن طرح طبقه‌بندی مشاغل در مقابل درب ورودی این شرکت تجمع و دست از کار کشیدند.

این در حالی است که شهریور امسال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان طی نامه‌ای مورخ ۱۴۰۱/۰۶/۰۶ به شماره ۱۲۵۳۸۴ خطاب به مدیران شرکت کاویان درخواست کرده بود طرح طبقه‌بندی را از خرداد ماه امسال برای کارکنان شرکت اجرا کنند، اما مدیران این شرکت در اجرای آن تعلل کردند.

به موجب ماه ۴۹ قانون کار جمهوری اسلامی ایران مجلد طرح طبقه‌بندی مشاغل شرکت فولاد کاویان حاوی ۶۹ شغل که در اجرای ماده ۵۰ قانون کار توسط دفتر فنی مشاور مسعود تهیه و مراحل بررسی آن توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان و اداره کل روابط کار و جبران خدمت انجام شده و در تاریخ ۱۴۰۱/۰۳/۱۸ به تاییدیه نهایی این اداره کل رسیده و از تاریخ مذکور در مورد کلیه مشمولین لازم الاجرا است.

در شرکت فولاد کاویان اهواز چه خبر است؟ /طرح طبقه‌بندی مشاغل کارگران به کجا رسید؟

مزد خالص کارکنان اعلام نمی‌شود

یکی از کارگران شرکت فولاد کاویان در این رابطه اظهار کرد: طبق قانون طرح طبقه‌بندی مشاغل باید از خردادماه امسال برای نیرو‌های رسمی و پیمانکار اجرا شود، اما با توجه به اینکه ارزیابی پرونده پیمانکاران تمام نشده بود مدیریت شرکت معتقد بود، کار ارزیابی پرونده نیروی پیمانکار باید تمام بشود تا طرح طبقه‌بندی برای همه نیرو‌ها در یک زمان اجرا شود.

وی با بیان اینکه طرح طبقه‌بندی برای نیرو‌های رسمی نیز هنوز اجرا نشده است، افزود: یکی از دلایلی که ارزیابی پرونده نیروی پیمانکار را به تاخیر می‌انداخت این است که شرکت ارزیاب از شرکت کاویان درخواست کرده بود که مزد خالص کارکنان را (بدون حق کارشناسی و...) را ارسال کند.

در شرکت فولاد کاویان اهواز چه خبر است؟ /طرح طبقه‌بندی مشاغل کارگران به کجا رسید؟

این کارگر گفت:، اما شرکت در ارسال دقیق و صحیح حقوق کارکنان تعلل و ارقام اشتباهی را به شرکت ارزیابی ارسال می‌کرد.

بر اساس این گزارش، در چند سال اخیر عدم اجرای طبقه بندی مشاغل در سایه تعلل و عدم نظارت اداره کار، رفاه و امور اجتماعی استان همچنین زیر بار نرفتن مدیران شرکت‌ها در اجرای قانونی این طرح، بار‌ها سبب کشیده شدن اعتراضات کارکنان به خیابان‌ها شده و پوشش این اخبار توسط رسانه‌های معاند اغلب هزینه‌هایی را به دولت و نظام تحمیل کرد.

تماس کارگران فولاد کاویان با خبرگزاری فارس

به درخواست کارکنان این شرکت خبرنگار فارس با مدیر عامل فولاد کاویان تماس گرفت:، اما وی حاضر به مصاحبه نشد و گفتگو را به زمان دیگری موکل کرد.

یک ساعت پس از تماس خبرنگار خبرگزاری فارس، از سوی مدیریت این شرکت پیامی با این محتوا در تابلو اعلانات مدیریت شرکت و گروه تلگرامی کارگران منتشر شد.

سلام بر همکاران عزیز

با پیگیری‌های بعمل آمده و موافقت مدیریت محترم شرکت فولاد کاویان مقرر شد که طرح طبقه بندی مشاغل قبل از پایان سال و بصورت تفکیکی اعمال و پرداخت گردد.

از عزیزانی که در این مدت همراهی نمودند کمال تشکر را داریم، همکاران لطفا اطلاع رسانی نمایند از لطف شما کمال تشکر را داریم

من الله التوفیق

 

به دنبال این پیام امور قرارداد‌های شرکت نیز طی نامه‌ای کار‌های صورت گرفته جهت ارزیابی و طبقه‌بندی شرکت‌های پیمانکار را در اختیار نمایندگان کارگران فولاد کاویان قرار داد.

حالا باید ببینیم آیا مدیریت شرکت تا پایان سال اقدام به اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل خواهد کرد یا تصمیمی که گرفته صرفاً جهت جلوگیری از پرداخت رسانه‌ها به طرح و ایجاد حاشیه امن برای خود است؟

در شرکت فولاد کاویان اهواز چه خبر است؟ /طرح طبقه‌بندی مشاغل کارگران به کجا رسید؟

دستمزد‌های پایین پایه حقوقی کارگری، اختلاف بالا بین حقوق کارگران رسمی، پیمانکار و کارمندان، عدم پرداخت ۴ درصد حق مشاغل سخت و زیان آور، نداشتن امنیت شغلی (قرداد‌های ۶ ماهه) عدم پاسخگو بودن مدیران به نیروی کار از عوامل مهم نارضایتی کارکنان شرکت فولاد کاویان است گفته می‌شود کارکنان شرکت فولاد کاویان حدود ۷۰۰ نفر هستند که ۶۵۰ نیروی پیمانکار مابقی رسمی شرکت به شمار می‌روند.

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده