تاریخ: ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۰۶
بازدید: ۱۲۱
کد خبر: ۲۹۱۵۳۴
سرویس خبر : صنایع کوچک
مقام مسوول سازمان ملی استاندارد خبر داد:

استاندارد اجباری لوازم‌خانگی تا پایان هفته بر روی پرتال سازمان ملی استاندارد

‌می‌متالز - مدیرکل دفتر تدوین استاندارد‌های ملی سازمان ملی استاندارد ایران گفت: استاندارد اجباری لوازم‌خانگی تا پایان هفته جاری بر روی پرتال سازمان ملی استاندارد ایران قرار خواهد گرفت که گامی در راستای ارتقای ارائه خدمات به مردم خواهد بود.

به گزارش می‌متالز، «آزیتا خضریان» افزود: تجدیدنظر در استاندارد خدمات پس از فروش لوازم‌خانگی که دامنه کاربرد آن دربرگیرنده وسایل برقی و گازسوز خانگی است، با مشارکت همه صاحبنظران، متخصصان و دستگاه‌های اجرایی در کمیته ملی به تصویب رسید.

این مقام مسوول ابراز امیدواری کرد: پس از انجام اصلاحات لازم از سوی این کمیته، تا پایان هفته جاری این استاندارد‌ها بر روی پُرتال سازمان ملی استاندارد ایران قرار بگیرد.

وی گفت: استاندارد یادشده بتازگی در آخرین جلسه شورای عالی استاندارد به تصویب رسیده است تا گام دیگری در دولت سیزدهم در راستای ارتقای ارائه خدمات به مردم برداریم.

خضریان افزود: به این ترتیب، آن خدماتی که باید در حق مردم ارائه شود مشمول استاندارد اجباری شده و سازمان ملی استاندارد ایران بر آن نظارت عالی خواهد داشت.

وی ادامه‌داد: این استاندارد‌ها شامل مباحث متعددی از جمله گارانتی، وارانتی و ... می‌شود که که از زمان تحویل کالا به مشتری و نصب در محل زندگی آغاز شده و بر اساس تعهدات تولیدکننده، باید کالا‌ها متناسب با استاندارد و تضمین شده باشد. در عین حال مصرف‌کنندگان نیز باید به‌درستی از وسایل خود استفاده کنند و این نکته بسیار مهم است.

مدیرکل دفتر تدوین استاندارد‌های ملی سازمان ملی استاندارد ایران گفت: فهرست مراکز ارائه دهنده خدمات نیز به همراه شماره تماس‌های مربوطه باید توسط عرضه‌کنندگان ارائه و ثبت شود تا قابل رصد باشد.

وی افزود: در این راستا، بازرسانی به موجب این استاندارد تایید صلاحیت خواهند شد تا بتوان با کمک سازمان ملی استاندارد ایران و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط، به انجام کنترل‌های لازم پرداخت.

مصوبات یکصد و شانزدهمین نشست شورای عالی استاندارد که ۵ آذر ۱۴۰۱ با حضور آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» و سایر اعضای این شورا برگزار شد، از سوی رئیس جمهوری اسلامی ایران برای اجرا به دستگاه‌های عضو شورای عالی استاندارد و این سازمان ابلاغ شد.

براساس این مصوبه، استاندارد ملی برای کاهش آلاینده‌های منابع متحرک و خدمات پس از فروش لوازم خانگی اجباری شد.

منبع: اگزیم نیوز

عناوین برگزیده