تاریخ: ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۵۸
بازدید: ۲۰۲
کد خبر: ۲۸۹۵۹۱
سرویس خبر : صنایع کوچک
توسط مدیرعامل و معاونین:

هلدینگ لوازم خانگی آماده عرضه اولیه معرفی شد / برنامه صادرات و پیش بینی سود

‌می‌متالز - مدیرعامل و معاونین گروه انتخاب الکترونیک آرمان با اعلام آخرین وضعیت مالی و عملکردی این هلدینگ از برنامه صادرات محصولات و پیش بینی درآمد و سود سال مالی آینده خبر دادند.

به گزارش می‌متالز، جلسه معرفی گروه انتخاب الکترونیک آرمان برای بررسی آخرین وضعیت مالی و عملکردی قبل از ظهر امروز با حضور محمدحسین فهیمی مدیرعامل، محمدرضا عنوانی معاون کسب و کار، اصغر قربانی معاون مالی و میثم بلگوریان مدیر خدمات مالی تامین سرمایه لوتوس پارسیان به عنوان نماینده ارزش گذار برگزار شد تا این هلدینگ هزار میلیارد تومانی آماده عرضه اولیه ۱۰ درصدی سهام در بازار اول فرابورس شود.


تاریخچه و فعالیت


بر اساس این گزارش، محمدحسین فهیمی مدیرعامل گروه انتخاب الکترونیک آرمان درخصوص تاریخچه این مجموعه گفت: انتخاب بیش از ۴۰ سال سابقه فعالیت در صنعت لوازم خانگی دارد، اما فعالیت تولیدی از سال ۶۸ بطور رسمی آغاز شده و تا امروز فعالیت را گسترش داده است. عمده فعالیت این مجموعه در جهت تحقق و ایجاد زنجیره تولید و تعمیق هرچه بیشتر تولید داخل در حوزه صنعت بود. از مواد اولیه تا تولید قطعه، ساخت محصول، لجستیک، فروش و خدمات پس از فروش در این مجموعه رقم می‌خورد.

وی افزود: نگاه از ابتدا برای ورود کل هلدینگ به بازار سرمایه بود تا انتقال منافع و مشکل در ترکیب نوع سهامداری، ایجاد نشود. انتخاب به عنوان بزرگترین تولیدکننده لوازم خانگی، بیشترین سهم بازار را در تمام محصولات در اختیار دارد. عملکرد انتخاب نشان می‌دهد حدود ۶ میلیون خانواده ایرانی محصولات این مجموعه را مصرف می‌کنند و در شبکه خدمات پس از فروش روزانه بین ۸۵۰۰ تا ۱۱ هزار خدمات‌رسانی برای مشتریان انجام می‌شود.

فهیمی ادامه داد: این مجموعه بزرگترین مجموعه تحقیق و توسعه را در اختیار دارد و فعال است. تمام پلتفرم‌های محصولات شرکت بومی شده و با توجه به نیاز مردم و انتظارات فرهنگی و اجتماعی تطبیق داده شده است.


برنامه صادرات ۱۰ تا ۲۰ درصد محصولات


همچنین محمدرضا عنوانی معاون کسب و کار گروه انتخاب الکترونیک آرمان گفت: حجم کل بازار لوازم خانگی جهان ۵۶۰ میلیارد دلار است که ۶ میلیارد از این حجم متعلق به بازار ایران است. اسنوا، بست و دوو برند‌هایی هستند که محصولات را عرضه می‌کنند. این شرکت ۲۱ درصد از سهم تولید محصولات برودتی و ۴۳ درصد از سهم تولید تلویزیون را در اختیار دارد.

وی افزود: ایجاد زنجیره ارزش ملی، برخورداری از بزرگ‌ترین، مجهزترین و بروزترین کارخانه‌های تولید قطعه و محصول نهایی، اشتغال مولد و پایدار، پوشش کامل برند برای پاسخگویی حداکثری، سبد کامل محصول، وسیع‌ترین شبکه فروش سراسری و شبکه لجستیک و خدمات پس از فروش از جمله مهم‌ترین مزایای این شرکت نسبت به رقبا است.

عنوانی ادامه داد: با راه‌اندازی خط جدید تولید یخچال، تولید این محصول به سه هزار دستگاه در روز رسیده است.۱۲.۷ هزار نفر بصورت مستقیم و ۱۲۰ هزار نفر غیرمستقیم در این مجموعه مشغول به کار هستند. همچنین برنامه صادرات ۱۰ تا ۲۰ درصد محصولات تولیدی به عراق، روسیه، آسیای میانه و حاشیه خلیج فارس تا سه سال آینده در دستور کار است.


پیش بینی درآمد و سود سال مالی منتهی به آذر ۱۴۰۲


اصغر قربانی معاون مالی گروه انتخاب الکترونیک آرمان با بیان اینکه سرمایه شرکت از ۱.۱ میلیون تومان در سال ۹۷ طی ۹ مرحله به هزار میلیارد تومان رسید، گفت: سال مالی گذشته، مجموع درآمد‌های عملیاتی و سود خالص بالغ بر ۱۶.۵ و ۲.۳۸ هزار میلیارد تومان بود. همچنین در نیمه نخست سال جاری مجموع درآمد‌ها و سود خالص به ۱۲.۷ و ۱.۴ هزار میلیارد تومان رسید. در سال مالی جدید و منتهی به آذر ۱۴۰۲ بالغ بر ۴۰ و ۴.۵ هزار میلیارد تومان درآمد و سود برآورد شده است.


برآورد ارزش کل شرکت و قیمت هر سهم


میثم بلگوریان نماینده ارزشگذار سهام گروه انتخاب هم گفت: عملکرد سود و زیان شرکت اصلی از رشد سودآوری حکایت دارد. بازه زمانی ارزش‌گذاری ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۵ است که در این مدت نرخ رشد محصولات ۳۰ درصد و نرخ رشد مواد اولیه و نرخ رشد سرانه حقوق و دستمزد هرکدام ۳۲ درصد در نظر گرفته شده است. ارزش کل شرکت ۲۳.۷ هزار میلیارد تومان و قیمت هر سهم ۲۳۷۲ تومان برآورد شده است.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده