تاریخ: ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۱۱
بازدید: ۱۴۳
کد خبر: ۲۹۱۷۰۹
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
مجلسی‌ها در لایحه بودجه ۱۴۰۲ پیشنهاد دادند:

ارتقای صنعت خودرو با عرضه کامل محصولات در بورس کالا

‌می‌متالز - عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ گفت: تصویب پیشنهادات مجلس در لایحه بودجه برای ارتقای صنعت خودرو و عرضه کامل محصولات در بورس، کمک به شفافیت و حمایت از تولید و مصرف‌کننده است.

به گزارش می‌متالز، اسماعیل حسین زهی با اشاره به تداوم عرضه خودرو در بورس کالا گفت: قیمت‌گذاری دستوری در حوزه خودرو و برگزاری قرعه‌کشی و بخت‌آزمایی برای خرید خودرو طی چند سال اخیر، مشکلاتی را به همراه داشت که مورد تایید نیست و باید تغییر کند.

وی افزود: تجربه چند ماه اخیر نشان داده با عرضه خودرو در بورس، خودرو‌ها با قیمت‌های مورد رضایت مصرف‌کنندگان به دست می‌رسد و می‌توان با افزایش تولید و عرضه این مسیر را بهتر پیش برد و حتی خودرو‌های با کیفیت‌تری تولید و عرضه کرد.

حسین‌زهی ادامه داد: برخی اقدامات شورای رقابت مورد پذیرش نیست و باید در این زمینه با توجه به واقعیت‌های صنعت خودرو تصمیم‌گیری کند تا دسترسی عادلانه به خرید خودرو فراهم شود. نمایندگان مردم در مجلس در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ پیشنهاد‌های مطلوبی برای ارتقای صنعت خودرو و عرضه کامل محصولات در بورس ارائه کردند که در صورت تصویب ارتقای صنعت خودرو، کمک به شفافیت و حمایت از تولیدکننده و مصرف‌کننده مشاهده خواهد شد.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده