تاریخ: ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۳۳
بازدید: ۸۲
کد خبر: ۲۹۲۱۴۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
زارع در تشریح نشست صبح امروز کمیسیون تلفیق:

اختصاص یک درصد از مالیات بر ارزش افزوده به حوزه سلامت/ سازمان هدفمندی یارانه‌ها و وزارت تعاون مکلف به ثبت نام افراد جدید متقاضی یارانه بگیر در سال ۱۴۰۲ شدند

‌می‌متالز - سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ مصوبات این کمیسیون را تشریح کرد.

به گزارش می‌متالز، رحیم زارع در تشریح مصوبات امروز کمیسیون تلفیق لایحه بودجه در جمع خبرنگاران گفت: براساس مصوبه کمیسیون تلفیق، سازمان برنامه و بودجه مکلف است حداکثر تا پایان تیرماه سال ۱۴۰۲ گزارش اجرای طرح‌های عمرانی که هزینه آن از محل اعتبارات عمرانی دولت تأمین می‌شود را تهیه و به کمیسیون‌های بودجه عمران کشاورزی و اقتصادی ارائه دهد.

وی تاکید کرد: همچنین کمیسیون مصوب ۲۵ درصد تولید و ساخت طرح اقدام ملی مسکن در اجرای قانون جهش تولید توسط اتاق تعاون ایران از طریق تعاونی‌های مسکن در سراسر کشور صورت پذیرد.

زارع بیان کرد: کمیسیون به دولت اجازه داد نسبت به واگذاری ساختمان‌های مازاد سازمان و دستگاه‌های اجرایی در استان‌ها و شهرستان‌ها به سازمان و دستگاه‌های اجرایی فاقد ساختمان در همان استان و شهرستان اقدام نماید.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال آتی ادامه داد: همچنین کمیسیون مصوب کرد که سازمان بیمه سلامت موظف است شرایط لازم جهت اجرای بیمه همگانی برای کلیه افراد جامعه را با تسهیل فرایند‌های ثبت نام فراهم نماید.

زارع ادامه داد: همچنین کمیسیون تلفیق سازمان هدفمندی یارانه‌ها و وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی مکلف کرد تا نسبت به ثبت نام افراد جدید متقاضی یارانه طبق ضوابط اقدام کند.

وی تاکید کرد:همچنین کمیسیون به دولت اجازه داد از طریق سازمان انرژی اتمی ایران نسبت به احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه اتمی تولید برق از طریق مشارکت با سازندگان بین المللی و صنایع داخلی اقدام نماید.

زارع تاکید کرد: همچنین کمیسیون تلفیق موضوع ساز و کار و ساختار قیمت‌گذاری دارو و ملزومات پزشکی در بسته بیمه پایه و خدمات دارویی در بند الف ماده ۹ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور را از متن لایحه حذف کرد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق ادامه داد: همچنین کمیسیون مصوب کرد تا ۱۰۰ درصد هزینه‌های درمانی مشمولان مواد ۱۲ و ۱۳ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران بر اساس سطح بندی خدمات مورد نیاز جامعه هدف متناسب با نوع ایثارگری و درصد جانبازی ارائه گردد.

زارع ادامه داد: همچنین کمیسیون مصوب کرد تا مطالبات و بدهی‌های مراکز درمانی وزارت بهداشت و سازمان تامین اجتماعی از یکدیگر با تایید سازمان برنامه و بودجه کشور قابل تهاتر باشد.

وی تاکید کرد: براساس لایحه بودجه، وزارت تعاون موظف است ضمن بروز رسانی داده‌ها دو بار در سال با اتکا به داده‌های متنی و ثبتی پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان نسبت به شناسایی گروه‌های مشمول حمایت و اعلام حذف گروه‌های پردرآمد از حمایت‌های یارانه اقدام کند.

زارع ادامه داد: همچنین بر اساس تصمیم کمیسیون در اجرای بند ۱ ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده، درآمد حاصل از یک درصد ارزش افزوده به عنوان مالیات سلامت همزمان با دریافت توسط سازمان امور مالیاتی به حساب خزانه‌داری کل کشور واریز می‌شود. خزانه‌داری باید مبالغ دریافتی در هر ماه را تا پانزدهم ماه بعد به حساب وزارت بهداشت واریز کند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق ادامه داد:همچنین بر اساس تصمیم کمیسیون تلفیق دستگاه‌های اجرایی موظفند برنامه‌های اجرایی خود را در راستای برنامه‌های کلان مندرج در این قانون به تایید دستگاه‌های سیاست‌گذار ذیربط رسانده و متعاقب آن تا پایان خرداد ماه نسبت به مبادله موافقتنامه با سازمان برنامه و بودجه کشور اقدام کنند.

زارع بیان کرد: همچنین کمیسیون تصویب کرد به منظور هوشمندسازی ایجاد شفافیت و امکان رصد گردش وجود دولت موظف است با محوریت سازمان برنامه و بودجه کشور و همکاری دستگاه‌های اجرایی ذیربط نسبت به ایجاد نظام یکپارچه مدیریت مالی در بخش عمومی به عنوان یکی از طرح‌های دولت هوشمند اقدام کند.

ادامه دارد ...

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده