تاریخ: ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۰۶
بازدید: ۲۳۳
کد خبر: ۲۹۲۱۵۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سکه ۲۶ میلیون تومانی شد!

‌می‌متالز - قیمت سکه که از دو روز گذشته مسیری صعودی را در پیش گرفت امروز ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ وارد کانال بالاتر شد و حالا در حال نوسان در کانال ۲۶ میلیون تومانی است.

به گزارش می‌متالز، قیمت سکه که امروز را با روندی افزایشی آغاز کرده بود، حالا وارد کانال بالاتر شده و قله دیگری را فتح کرده است.

این فلز ارزشمند اکنون و در لحظه تنظیم این گزارش ۲۶ میلیون و ۲۰۱ هزار تومان قیمت دارد.

این افزایش قیمت در بازار سکه را می‌توان ناشی از روند صعودی در بازار موازی دلار دانست. در چند هفته گذشته بازارساز با استفاده از سیاست‌های تثبیتی سعی در کنترل قیمت دلار داشت و تا حدودی نیز موفق بود.
اما حالا به نظر می‌آید فنر قیمتی دلار آزاد شده و این ارز در ریلی صعودی مسیر خود را در دو روز گذشته طی می‌کند.

پیش از این نیز کارشناسان بیان کرده بودند خبردرمانی تنها مرهمی موقت بر جراحت دلار است و این ارز در صورت حل نشدن دیگر مشکلات حوزه اقتصاد مانند تورم و انتظارات ناشی از آن مجددا به روند افسارگسیخته و صعو. دی خود ادامه می‌دهد.

همچنین حباب قیمت سکه امامی نیز در بیشترین حد خود قرار گرفته و حالا به پنج میلیون و ۸۴۹ هزار تومان رسیده است.

مردم فعلا خرید نکنند

نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر، درباره افزایش قیمت طلا و سکه گفت: «اگر نرخ ارز کنترل شود، با توجه به اینکه تقاضا برای طلا و سکه در بازار نیست، به ثبات بازار و حتی کاهش قیمت‌ها می‌رسیم.»

او با اشاره به اینکه پیش‌بینی بازار فعلی سخت است افزود: «با وجود عوامل فراوانی که بر قیمت طلا و سکه اثر می‌گذارد، نمی‌توانیم بگوییم که تا پایان سال یا سال آینده بازار به چه سمتی می‌رود.»

او ضمن تاکید بر رشد قیمت‌ها در بازار سکه و طلا تحت تاثیر نوسان نرخ دلار گفت: «افزایش قیمت‌ها تنها تحت تاثیر افزایش نرخ دلار شکل گرفته و عامل تقاضا تاثیر چندانی ندارد. این هفته، روز‌های پایانی ماه را پشت سر گذاشتیم و طبق روال روز‌های پایانی هر ماه، از میزان تقاضا کاسته می‌شود. این هفته نیز تقاضایی که بتوان از آن به‌عنوان تقاضای کاذب که بر قیمت‌ها تاثیرگذار باشد، ایجاد نشده است.»

بذرافشان در ادامه افزود: «مردم نگران نوسان‌های قیمت طلا و سکه و ادامه‌دار شدن رشد قیمت‌ها هستند. معتقدم، قیمت‌ها به اوج خود رسیده است. فعلا مردم سعی کنند به بازار‌ها ورود نکنند.»

او گفت: «باید منتظر اجرای سیاست‌ها و مدیریت بانک مرکزی در رابطه با نرخ ارز باشیم. افزایش‌های فعلی کاذب است. نقش اصلی در کاهش قیمت‌ها را بانک مرکزی ایفا می‌کند.»

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده