تاریخ: ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۰:۴۳
بازدید: ۱۳۷
کد خبر: ۲۹۲۲۲۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مشاور رئیس بانک مرکزی وعده داد:

آغاز عرضه ربع سکه در مرکز مبادلات ارزی از هفته آینده

‌می‌متالز - مشاور رئیس بانک مرکزی از آغاز عرضه ربع سکه در مرکز مبادله ارز و طلا از هفته آینده و بعد از تشریفات قانونی خبر داد.

به گزارش می‌متالز، امیر هامونی گفت: با راه‌اندازی مرکز مبادله ارز و طلای ایران، صرافی‌های تضامنی امکان معاملات حواله‌جات خرد ارزی را پیدا خواهند کرد. در مرحله اول راه‌اندازی مرکز مبادله ارز و طلا با استقرار دستگاه‌های دولتی از سامانه تأمین ارز خدماتی سرفصل‌های مصوب بانک مرکزی رونمایی می‌شود و متقاضیان ارز خدماتی می‌توانند از بستر این مرکز، ارز مورد نیاز را دریافت کنند.

وی افزود: مرحله دوم توسعه مرکز مبادله ارز و طلا مربوط به راه‌اندازی تابلوی حواله‌جات خرد ارزی است. این تابلو با تمرکز بر صرافی‌های تضامنی فعال خواهد شد. عملیات صرافی، خرید و فروش، تسویه و جابجایی فقط ارز کالا‌های اساسی از طریق بانک‌ها و صرافی‌های بانکی صورت خواهد گرفت.

هامونی ادامه داد: از هفته آینده و بعد از تشریفات قانونی، عرضه ربع سکه از سوی بانک مرکزی در مرکز مبادله ارز و طلا آغاز خواهد شد. معاملات ربع سکه با محوریت بانک ها، صرافی‌های بانکی و تضامنی صورت خواهد گرفت. تراکنش‌های پایانه‌های فروش (پوز بانکی) برای صرافی‌هایی که رتبه الف دارند از هفته آینده به ۳۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا می‌کند و تعداد آن‌ها ۲۳ مورد است.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده