تاریخ: ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۵۸
بازدید: ۲۱۶
کد خبر: ۲۹۲۲۵۹
سرویس خبر : آهن و فولاد
یک کارشناس صنعت فولاد عنوان کرد:

قیمت‌گذاری فولاد براساس عرضه و تقاضا باشد/ ساز و کار حمایت دولت از معدن‌کاران شفاف شود

‌می‌متالز - یک کارشناس صنعت فولاد کشور گفت: در شرایط کنونی تعامل مناسبی بین تولیدکنندگان سنگ‌آهن و فولاد در ایران وجود دارد که باید از این فرصت برای افزایش میزان تولید فولاد و به دنبال آن رشد صادرات محصولات فولادی نهایت استفاده را کرد.

به گزارش می‌متالز، علی یاری با اشاره به اینکه در کشوری مانند استرالیا که سرشار از معادن و منابع معدنی است، فعالان معدنی از سوی دولت حمایت می‌شوند، اظهارداشت: باید سازوکار حمایت دولت از معدنکاران به صورت کامل و شفاف مشخص شود تا رقابت بین فعالان معدنی بیشتر شود و بتوانند حمایت دولت را به صورت تمام و کمال داشته باشند.

وی؛ کشور چین را یکی از مهمترین مناطق جهان در تولید سنگ‌آهن و فولاد عنوان کرد و گفت: بیش از ۶۰ درصد تولید سنگ آهن کشور چین در خود همین کشور تبدیل به فولاد می‌شود تا به نوعی شاهد رشد تکمیل زنجیره فولاد در سرزمین اژد‌ها باشیم.

این کارشناس صنعت فولاد، کم‌آبی را معضل دیگری برای افزایش میزان تولید فولاد در ایران عنوان و تصریح کرد: اگر امروز در اصفهان شاهد وقوع خشکسالی و کم‌آبی هستیم؛ باید ریشه این معضل را در استفاده بی‌رویه آب در صنایع متعدد از جمله فولاد و حتی تولید برق جستجو کرد.

یاری با بیان اینکه برای افزایش میزان تولید فولاد در ایران و توسعه آن باید بخش حمل‌ونقل را در ایران گسترش داد، گفت: متاسفانه در مناطقی از کشور شاهد ضعف بخش حمل‌ونقل هستیم که این منطقه‌ها به نوعی تولیدکننده فولاد هستند.

وی خواستار قیمت‌گذاری فولاد براساس میزان عرضه و تقاضا شد و تاکید کرد: متاسفانه قیمت‌گذاری دستوری در صنعت فولاد ایران بسیاری از مجتمع‌های تولیدی این صنعت را با مشکلات متعدد و کمبود نقدینگی روبرو کرده است که باید برای برطرف کردن این مشکلات، راهکار‌های اساسی در نظر گرفته شود.

این کارشناس صنعت فولاد در پایان خاطر نشان کرد: تسهیل صادرات فولاد در شرایط تحریم و رقابت با بازار‌های جهانی از جمله مهمترین درخواست‌های تولیدکنندگان فولاد در کشور است و مسوولان دولتی باید نسبت به توجه به این خواسته‌ها و برآورده کردن آن‌ها مسوولیت‌پذیر باشند.

منبع: فولادبان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده