تاریخ: ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۲۷
بازدید: ۷۵
کد خبر: ۲۹۲۹۴۶
سرویس خبر : آهن و فولاد

سیگنال مثبت نشست سالانه کنگره ملی چین به بازار‌های زنجیره فولاد

‌می‌متالز - با نزدیک شدن زمان برگزاری نشست سالانه کنگره ملی چین و احتمال تصمیم‌گیری در مورد اقدامات محرک اقتصادی، بازار‌های زنجیره فولاد این کشور در پایان هفته گذشته با روند افزایشی همراه بود.

به گزارش می‌متالز، قیمت سنگ‌آهن بورس آتی دالیان در روز جمعه بالاترین سطح خود طی هفته‌های گذشته رسید.

پرمعامله‌ترین سنگ آهن ماه می‌در بورس کالای دالیان چین DCIOcv ۱ T، مبادلات روزانه را با ۲ درصد افزایش به ۸۸۹.۵۰ یوان (۱۲۹.۲۹ دلار) در هر تن پایان داد.

در بورس سنگاپور نیز سنگ آهن معیار مارس با ۱.۷ افزایش به ۱۲۶.۷۰ دلار در هر تن رسید که بالاترین میزان از اول فوریه تاکنون است.

قیمت میلگرد در بورس آتی شانگ‌های SRBcv ۱ نیز ۱.۴ درصد افزایش یافت. همچنین کویل نورد گرم SHHCcv ۱ به میزان ۱درصد، مفتول SWRcv ۱ با ۰.۲درصد و فولاد ضد زنگ SHSScv ۱ با افزایش ۰.۴درصدی همراه بود.

به گفته تحلیلگران، انتظار می‌رود که پکن اقدامات محرک اقتصادی بیشتری را در نشست سالانه کنگره ملی چین در ماه آینده اعلام کند و به همین خاطر سیگنال‌هایی در این زمینه به بازار‌های مختلف ارسال شده که در نتیجه به مبادلات تجاری رونق بخشیده است.

علاوه بر این سیاست‌های جدید در حوزه املاک و پایان محدودیت‌های ضد کرونا نیز مزید بر علت شده تا بازار محصولات فولادی نیز رونق یابد.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده