تاریخ: ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۰۴
بازدید: ۱۸۵
کد خبر: ۲۹۲۲۶۳
سرویس خبر : قراضه و بازیافت

تقاضای کارخانه‌ها برای قراضه زیاد شد/ قیمت قراضه در بازار آمریکا تغییر می‌کند؟

‌می‌متالز - تازه‌ترین گزارش از بازار جهانی فولاد نشان می‌دهد: تقاضای کارخانه‌ها برای قراضه زیاد شده است.

به گزارش می‌متالز، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، روند صعودی بازار قراضه غرب میانه آمریکا برای نخستین بار از سال ۲۰۱۰ میلادی، تا ماه فوریه به درازا کشید که ناشی از رشد تقاضا و محدودیت عرضه بود.

در این راستا، فعالان بازار پیش‌بینی می‌کنند با قرارداد دیگری که در کمتر از سه هفته آینده منعقد خواهد شد، این روند صعودی تا ماه مارس ادامه‌دار می‌شود.

یک تاجر در بازار غرب میانه در این باره بیان کرد: بازار مورد حمایت است و این روند تا ماه مارس ادامه می‌یابد. تقاضا بسیار بالاست و حتی پیش‌بینی می‌شود ماه مارس بهتر باشد. همچنین نوسانی در آینده انتظار نمی‌رود. ”

همچنیین یک فعال دیگر در بازار تحلیل کرد: اگرچه قراضه خرد شده در حاشیه است، ولی قیمت قراضه ممتاز در ماه مارس صعودی خواهد بود، زیرا کارخانه‌ها از افزایش قیمت فروش لذت می‌برند و ریسکی نخواهند پذیرفت.

در همین حال، رشد قیمت‌ها در ماه فوریه غیرعادی است. آخرین باری که قیمت قراضه تمیز No۱، تحویل کارخانه غرب میانه در ماه فوریه افزایش یافت، سال ۲۰۱۰ میلادی بود، زمانی که قیمت این محصول از ۳۹۱٫۱۴ دلار به ازای هر تن ژانویه ۲۰۱۰ به ۴۰۵٫۷۲ دلار به ازای هر تن افزایش یافت.

آمریکا در ماه ژانویه نزدیک به ۱۸ محموله از ساحل شرقی به ترکیه فروخت که محدودیت عرضه قراضه را در پی داشت. برآورد می‌شود که حدود ۲۰۰ هزار تن این ۱۸ محموله، شامل قراضه خردشده باشد.

در همین راستا، قیمت کویل ورق گرم به روند صعودی خود ادامه داد؛ در طول ۳۰ روز گذشته حدود ۱۰۰ دلار به ازای هر تن افزایش یافت.

ارزیابی روزانه نشان می‌دهد: شاخص قیمت کویل ورق گرم فولادی، فوب کارخانه غرب میانه آمریکا ۴۱٫۸۰ دلار به ازای هر هاندردویت (۸۳۶ دلار به ازای هر تن) محاسبه شد که این نرخ نسبت به ماه گذشته، ۱۴٫۳۰ درصد افزایش نشان می‌دهد. این محصول در ماه قبل با قیمت ۳۶٫۵۷ دلار به ازای هر هاندردویت (۷۳۱٫۴۰ دلار به ازای هر تن) معامله می‌شد.

همچنین ارزیابی این نشریه قیمت قراضه تمیز No۱، تحویل کارخانه غرب میانه آمریکا را ۴۵٫۲۵ دلار به ازای هر تن گزارش داد که این نرخ حاکی از افزایش ۵٫۸۳ درصدی نسبت به ماه گذشته است. این محصول در ماه ژانویه با قیمت ۴۴۹٫۰۶ دلار به ازای هر تن معامله می‌شد.

در همین حال، طبق ارزیابی‌ها، شاخص قیمت قراضه خردشده، تحویل کارخانه غرب میانه ۴۵۶٫۰۹ دلار به ازای هر تن بود که نسبت به ماه قبل، ۶٫۴۲ درصد افزایش یافت. همچنین قیمت قراضه مذاب سنگین No۱، تحویل به کارخانه غرب میانه نیز ۳۶۲٫۶۰ دلار به ازای هر تن برآورد شد که حاکی افزایش ۳٫۸۲ درصدی نسبت به ماه ژانویه است.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده