تاریخ: ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۸:۲۶
بازدید: ۹۴
کد خبر: ۲۹۲۳۶۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

وجود ۱۷۰ طرح نیمه‌تمام صنعتی در لرستان

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان از وجود ۱۷۰ طرح نیمه‌تمام صنعتی در این استان خبر داد.

به گزارش می‌متالز، بهمن جعفری با بیان اینکه در استان بالغ بر ۱۷۰ طرح نیمه تمام صنعتی وجود دارد، اظهار داشت: این طرح بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی هستند.

وی، عنوان کرد: همچنین امسال شش هزار میلیارد تومان طرح جدید صنعتی در استان آغاز شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان، بیان داشت: در صورت بهره برداری از این طرح‌ها، دو هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در استان ایجاد می‌شود.

جعفری با تاکید بر اینکه یکی از برنامه‌ها و اولویت‌های ما تکمیل ۱۷۰ طرح نیمه تمام صنعتی در استان است، بیان داشت: با توجه به اختصاص بخشی از اعتبارات و برنامه ریزی‌های صورت گرفته امیدواریم این طرح‌ها تا افق ۱۴۰۴ به بهره برداری برسند.

وی یکی از علت‌های توقف این طرح‌های صنعتی در استان را سرمایه گذاری و افزایش نرخ‌ها عنوان کرد و گفت: عدم پرداخت تسهیلات لازم به این طرح‌ها یکی دیگر از این عوامل است چرا که بین ۲۰ تا ۴۰ درصد از سرمایه این طرح از سوی بخش خصوصی تأمین می‌شود و ما بقی آن از سوی بانک‌ها به صورت تسهیلات پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با تاکید بر اینکه منابع بانکی نیز محدودیت‌های خاص خودش را دارد، افزود: این واحد‌ها باید شرایط لازم را احراز کنند.

جعفری، گفت: در قالب تبصره ۱۸، ۴۸ طرح و واحد صنعتی را حمایت کردیم و بالغ بر ۲۴۳ میلیارد تومان طی امسال به این طرح‌ها پرداخت کردیم و ۱۲۹ درصد در این رابطه جذب اعتبار داشتیم.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات رونق تولید به ۱۰۶ واحد و طرح صنعتی استان، افزود: در این راستا نیز ۸۰۶ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با اشاره به تسهیلات زنجیره تأمین منابع مالی به واحد‌های صنعتی، بیان داشت: در این راستا ۱۳ واحد و طرح ۲۴۰ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کردند.

منبع: خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده