تاریخ: ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۴۱
بازدید: ۹۵
کد خبر: ۲۹۲۶۰۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پیام سفر رئیسی به چین؛ پایان دوره یک‌جانبه گرایی در اقتصاد جهان

‌می‌متالز - عضو هیات رئیسه مجلس گفت: آمریکا و اروپا دیگر نمی‌توانند با تحریم‌های اقتصادی، خواسته‌های خود را به کشور‌ها تحمیل کنند.

به گزارش می‌متالز، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر رئیس جمهور کشورمان به چین گفت: سفر آقای رئیسی و برنامه‌ها در این سفر نشان داد که دوران یکجانبه‌گرایی به پایان رسیده است.

وی افزود: از طرف دیگر باید در نظر داشت که در عرصه اقتصاد جهانی، آمریکا و اروپا نمی‌توانند با تحریم، خواسته‌های خود را به دیگر کشور‌ها تحمیل کنند چرا که دوره، دوره چند جانبه گرایی در عرصه اقتصاد بین الملل است.

عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: سفر آقای رئیسی به چین گام موثری برای رشد مبادلات اقتصادی دو کشور و استفاده از تجربیات اقتصادی است.

سلیمی خاطرنشان کرد: استفاده از پیمان پولی جند جانبه به جای استفاده از دلار در مبادلات ویژه با چین می‌تواند خنثی کننده تحریم‌های آمریکا علیه کشورمان باشد و باعث پایان سلطه دلار بر اقتصاد کشورمان شود.

وی افزود: اقتصاد چین در سه دهه گذشته رشد ۱۴ برابری داشته و ما می‌توانیم از تجربیات کشور چین برای رشد اقتصادی کشورمان بهره ببریم.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

عناوین برگزیده