تاریخ: ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۴۴
بازدید: ۲۷۲
کد خبر: ۲۹۲۶۹۲
سرویس خبر : اجتماعی
مدیرکل صمت استان خوزستان مطرح کرد؛

پدافند غیرعامل باعث افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری و تداوم فعالیت‌های ضروری می‌شود

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان خوزستان در نشست پدافند غیرعامل صنعت، معدن و تجارت این استان اعلام کرد که پدافند غیرعامل باعث افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری و تداوم فعالیت‌های ضروری می‌شود

به گزارش می‌متالز، نشست پدافند غیرعامل صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان، با حضور «حمیدرضا فلاح» سرپرست اداره کل صمت، «علیرضا مبارک» معاونت امور صنعت، تجارت و صنایع دفاعی سازمان پدافند غیرعامل کشور، مدیرکل پدافند غیرعامل استان خوزستان و جمعی از مدیران استانی در محل اداره کل صمت این استان برگزار شد.

فلاح در خصوص برگزاری این نشست اظهار کرد: از دستورالعمل‌های پدافند غیرعامل در حوزه صنعت و معدن می‌توان به ذخیره‌سازی اقلام مورد نیاز برای صنایع حوزه نان و غذا، شناسایی و طبقه‌بندی صنایع مهم، پیش‌بینی و ذخیره‌سازی مواد و اقلام غذایی اضطراری، ایجاد هماهنگی بین سازمان‌های مختلف حوزه صنعت و معدن و بررسی و پیش‌بینی آسیب پذیری صنایع و معادن اشاره کرد.

وی افزود: پدافند غیرعامل اقداماتی غیر مسلحانه است که باعث افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری و تداوم فعالیت‌های ضروری و ارتقای پایداری ملی و تسهیل در مدیریت بحران برابر تهدید‌ها و هرگونه اقدامات نظامی دشمن است.

سرپرست اداره کل صمت استان خوزستان همچنین گفت: پیگیری در راستای عمل به الزامات پدافند غیرعامل در جهت ارتقای ضریب ایمنی مراکز و زیر ساخت‌های واحد‌های تولیدی و توجه به نکات ایمنی در تاسیس شهرک‌ها و واحد‌های صنعتی، از جمله نکات مورد توجه در بحث پدافند غیر عامل در حوزه صنعت است.

برگزاری دومین جلسه شورای اداری اداره کل صمت استان در شهرستان رامهرمز

دومین جلسه شورای اداری اداره کل صمت استان خوزستان در شهرستان رامهرمز و با حضور مدیران ادارات صمت امیدیه، آغاجاری، بهبهان، رامهرمز، رامشیر، هفتکل، ایذه، هندیجان، دزپارت و باغملک برگزار شد.

شورای اداری اداره کل صمت خوزستان، برای نخستین بار به‌صورت تفکیکی و با توجه به موقعیت جغرافیای شهرستان‌ها و جهت همبستگی بیشتر تشکیل می‌شود.

این نشست‌ها به جهت بررسی مشکلات و مسائل حوزه تولید، صنعت و معدن و فعالیت این ادارات برگزار می‌شود تا با بررسی این مسائل شرایط برای کار در حوزه صنعت بهتر از گذشته انجام شود.

بازدید از نخستین واحد صنعتی تولید کننده کامپیوتر در استان

در راستای حمایت از تولید داخل و رفع موانع تولیدی در استان، رئیس اداره صنایع فلزی و کارشناسان این اداره کل، از شرکت تکتاز سیستم ارین در شهرستان بهبهان به‌عنوان تنها تولید کننده سیستم‌های all in one و کامپیوتر‌های خانگی در استان بازدید کردند.

در طی این بازدید برخی موارد مربوط به طرح توسعه این واحد تولیدی مورد بررسی و اقدام لازم جهت مرتفع شدن موانع تولیدی این واحد تولیدی صورت گرفت.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده