تاریخ: ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۵۴
بازدید: ۱۷۷
کد خبر: ۲۹۲۷۸۷
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
مدیر هماهنگی امور سرمایه گذاری اصفهان:

شهرک تخصصی طلا یکی از طرح‌های پیشران استان اصفهان است

‌می‌متالز - مدیر کل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری اصفهان گفت: شهرک تخصصی طلا و فلزات گران‌بها به‌عنوان یکی از ۹ طرح پیشران اقتصادی این استان است که تحقق آن، به توسعه و رونق تولید و اشتغال بیش از پیش در اصفهان منجر خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، احسان شهیر روز دوشنبه افزود: شهرک طلا و فلزات گران‌بها به‌عنوان یکی از اولویت‌ها و پیشران‌های استان اصفهان که بطور همه جانبه و متناسب با زمان و مکان مورد توجه قرار گرفته و بطور کامل بر اساس سند آمایش استان طراحی شده است.

مدیر کل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: دهکده لجستیک، شهرک شیمی پارک، شهرک پوشاک و مناطق ویژه اقتصادی از دیگر طرح‌های پیشران این استان است که برنامه منظمی برای هر کدام از آن‌ها طراحی شده تا به نتیجه مطلوب برسند.

وی ادامه داد: برخی از این طرح‌ها بیش از ده‌ها سال متوقف شده بود و تنها از دولتی به دولت دیگر منتقل می‌شدند؛ دستگاه‌های اجرایی مرتبط و مسوول با طرح شهرک تخصصی طلا و فلزات گران‌بها شامل سازمان صمت، شرکت شهرک‌های صنعتی، اتحادیه‌های بخش خصوصی مرتبط از جمله اتاق بازرگانی، اتحادیه طلا، انجمن طلا، انجمن صادرکنندگان محصولات طلا هستند که باید با همفکری و تعامل با هم یک طرح ملی را در این استان رقم بزنند.

وی بیان کرد:هم اینک قدم اول برای همفکری و تعامل انجام شده و امیدواریم تا سه هفته آینده الگوی نهایی این طرح ارائه شود و این شهرک با تلاش همه دست اندرکاران در استان اصفهان افتتاح شود.

جانمایی شهرک تخصصی طلا و جواهر استان در مجاورت شهرک صنعتی جی و در مسیر فرودگاه اصفهان و قرارداد واگذاری زمین آن نیز از اراضی معادن اطراف انجام شده است.

از سال ۱۳۸۶ کلنگ تاسیس شهرک طلا و جواهر در شرق اصفهان به زمین خورد که احداث آن با مشکلات متعددی مواجه شد.

ایجاد شهرک طلا و جواهر استان اصفهان به این لحاظ ضروری است که وضعیت واحد‌های صنوف مرتبط با طلا، جواهر و سنگ‌های قیمتی ساماندهی شوند.

طلا و جواهر در استان اصفهان یک صنعت قابل توجه است به گونه‌ای که حدود ۶۰ درصد از مصنوعات طلای کشور در اصفهان تولید می‌شود.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) اصفهان

عناوین برگزیده