تاریخ: ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۳۷
بازدید: ۱۳۸
کد خبر: ۲۹۴۲۰۴
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

سرمایه‌گذاری ایران در معادن غنی طلا و الماس گینه

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: محدوده معدنی بوکسیت تحت مالکیت ایران قرار دارد که فرصت سرمایه‌گذاری مناسبی فراهم شده است.

به گزارش می‌متالز، به منظور بررسی آخرین وضعیت محدوده معدنی کشور ایران در کشور آفریقایی گینه جلسه‌ای با حضور معاونت اکتشاف و بهره‌برداری سازمان توسعه و نوسازی معادن ایران و مجید گلشنی مدیر کل صمت استان زنجان در محل سازمان ایمیدرو برگزار شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان اظهار کرد: محدوده معدنی بسیار غنی بوکسیت در کشور گینه تحت مالکیت کشور ایران قرار دارد و فرصت مناسبی برای بهره‌برداری از آن فراهم شده است.

وی افزود: این معدن دارای ذخایر بسیار غنی با ارزش مالی بالای بوکسیت است که به منظور بررسی مراحل آغاز عملیات اکتشافی جلسه کارشناسی در محل سازمان ایمیدرو برگزار شد.

گلشنی با اشاره به چندین مرحله بازدید خود از توانمندی‌ها، منابع معدنی کشور گینه و فعالیت معدنی در این کشور در سالیان اخیر گفت: کشور گینه منابع معدنی بسیار غنی الماس، طلا، بوکسیت و سایر معادن ارزشمند دارد و امکان سرمایه‌گذاری و بهره‌مندی از این منابع برای ایران فراهم است.

مدیر کل صمت استان زنجان ادامه داد: با رفع مشکل دسترسی به معادن و ایجاد امکان صادرات آن، ارزش افزوده بالای در این حوزه نصیب کشور می‌شود.

وی از سرمایه‌گذاری کشور‌های روسیه، چین کانادا و فرانسه در این کشور خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم با ایجاد زمینه مناسب، شاهد اقدامات مناسبی از جانب سازمان توسعه و نوسازی معادن کسور در گینه باشیم.

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده