تاریخ: ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۵۳
بازدید: ۶۵
کد خبر: ۲۹۲۹۵۸
سرویس خبر : آهن و فولاد

افزایش قیمت محصولات فولادی در بازار‌های جهانی

‌می‌متالز - قیمت محصولات فولادی از ابتدای ماه جاری میلادی در حال افزایش است و پیش‌بینی می‌شود در کوتاه‌مدت این روند رو به رشد ادامه داشته باشد.

به گزارش می‌متالز، همزمان با پایان تعطیلات سال نو میلادی و شروع به کار کارخانه‌های تولید فولاد در سراسر دنیا، خطوط تولید در بسیاری از نقاط جهان که به خاطر محدودیت‌های انرژی به طور موقت تعطیل شده بودند دوباره راه‌اندازی شدند.

همچنین با شروع کار صنایع و اتخاذ سیاست‌های جدید در برخی از دولت‌ها نظیر چین، تقاضای محصولات فولادی در برخی از مناطق با افزایش همراه بود. علاوه بر افزایش تقاضای کلان، افزایش تقاضا در مراکز خدماتی نیز موجب شده تا قیمت این محصولات با افزایش همراه باشد.

به همین خاطر پیش‌بینی می‌شود قیمت ورق گرم به‌زودی به بیش از ۹۰۰ دلار بر تن برسد. این یعنی قیمت این محصولات که در سال ۲۰۲۲ در پایین‌ترین سطح خود یعنی حدود ۶۱۵ دلار قرار گرفته بود با افزایش ۳۰۰ دلاری همراه خواهد بود. این در حالی است که تنها ۱۰۰ دلار از افزایش قیمت در کمتر از ۲هفته توسط برخی از تولیدکنندگان فولاد اعلام شده است.

افزایش قیمت محصولات فولادی در بازار‌های جهانی


این افزایش قیمت علی‌رغم پیش‌بینی‌هایی اتفاق افتاد که حاکی از افزایش نرخ بهره، رکود، تورم و... در سال جاری بود. البته احتمال دارد با افزایش قیمت، تقاضا نیز تا حدی کاهش یابد که در نتیجه این افزایش قیمت پایدار نخواهد بود.

در سال ۲۰۲۲، ۱میلیارد و ۸۷۸.۵میلیون تن فولاد در کل دنیا تولید شد که این میزان نسبت به سال گذشته، ۴.۲درصد، کاهش داشته است و چین در این سال با تولید ۱،۰۱۳ میلیون تن، کاهش ۲.۱ درصدی را شاهد بوده است. یکی از دلایل افزایش قیمت در ۵۰ روز گذشته را می‌توان سیاست‌های جدید چین در زمینه افزایش ساخت مسکن در این کشور دانست.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده