تاریخ: ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۰:۲۷
بازدید: ۱۶۳
کد خبر: ۲۹۲۹۹۶
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

۲۰هزار هکتار زمین آماده واگذاری در شهرک‌های صنعتی کشور

‌می‌متالز - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از بازپس گیری ۵۰۰هکتار زمین صنعتی در کشور خبر داد و گفت: عمده این افراد کسانی بودند که با وجود تعهد خود، اقدام به ساخت واحد صنعتی و تولیدی نکرده یا تمایل و توانایی لازم برای احداث آن را نداشتند.

به گزارش می‌متالز، علی رسولیان اظهار کرد: تمرکز سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی بر این بوده که حقوق دولت را از افرادی که زمین صنعتی و عرصه‌ای را تحویل گرفته و در آن فعالیتی نمی‌کنند بازپس بگیرد. این افراد بیشتر به دنبال دلالی هستند یا فاقد توان و ظرفیت لازم برای ایجاد واحد تولیدی و صنعتی در این اراضی صنعتی بودند. وی با بیان اینکه در حال حاضر پرونده‌های زیاد دیگری نیز در دستگاه قضایی برای بازپس گیری اراضی واگذارشده تشکیل شده است، از دستگاه قضایی خواست تا سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران را در این زمینه یاری کنند.

رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: علاوه بر این ۵۰۰هکتار، سال گذشته نیز بالغ بر ۹۹۰هکتار دیگر از اراضی صنعتی واگذارشده که طرحی در آن به اجرا در نیامده بود بازپس گرفته شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از حمایت از تولیدکنندگان واقعی خبر داد و گفت: زمین‌های صنعتی بازپس گرفته‌شده به فعالان متقاضی واگذار خواهد شد. وی همچنین از آماده سازی بیش از ۲۰‌هزار هکتار زمین صنعتی برای واگذاری به سرمایه‌گذاران و صنعتگران در سراسر کشور خبر داد و افزود: امسال در همین خصوص بیش از ۳‌هزار و ۲۰۰قرارداد واگذاری زمین در سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران امضا و در قالب آن یک‌هزار و ۴۷۰‌هزار هکتار زمین به اشخاص حقوقی یا حقیقی متقاضی زمین صنعتی، واگذار شده است. رسولیان از تعهد این سازمان به ایجاد زیرساخت‌های لازم نظیر آب، برق، گاز، راه و... در این اراضی خبر داد و گفت: این اراضی به متقاضیان احداث واحد‌های صنعتی و تولیدی واگذار خواهد شد.

رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه واگذاری‌ها در این سازمان شفاف سازی شده است، اضافه کرد: متقاضیان در مناطقی که زمین به اندازه کافی وجود دارد می‌توانند از طریق سامانه، درخواست خود را ثبت کنند و با زیرساخت‌ها و شرایط زمین صنعتی بدون مراجعه آشنا شوند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در برخی مناطق، از جمله در شهر‌های بزرگ کمبود زمین وجود دارد، گفت: در مناطقی که امکان داشته تلاش کرده‌ایم که از طریق توسعه اراضی صنعتی زمینه سرمایه‌گذاری را بیش از پیش فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه واگذاری زمین صنعتی از دو طریق به متقاضیان انجام می‌شود، اظهار کرد: در مناطقی که زمین صنعتی به اندازه کافی وجود دارد متقاضی می‌تواند از طریق سامانه الکترونیکی زمین مورد نظر خود را از نقشه شهرک صنعتی انتخاب کند.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده