تاریخ: ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۰۹
بازدید: ۱۵۲
کد خبر: ۲۹۳۰۲۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

حرکت مثبت دولت در بازار ارز/ عرضه ارز پتروشیمی‌ها با کشف قیمت در بازار جدید

‌می‌متالز - دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی گفت: تشکیل مرکز مبادله ارز و طلای ایران و کشف قیمت ارز در این مرکز یک حرکت بسیار مثبت از سوی دولت است و رفته رفته بازار ارز کشور با این اقدام به تعادل خواهد رسید.

به گزارش می‌متالز، احمد مهدوی ابهری، دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی، اظهار داشت: قرار است پتروشیمی‌ها از امروز ارز خود را در مرکز مبادله ارز و طلای ایران عرضه کنند.

مهدوی با بیان اینکه "دیگر قیمت عرضه ارز پتروشیمی‌ها ثابت نیست"، گفت: قیمت عرضه، بر اساس کشف قیمت و خرید و عرضه مشخص می‌شود.

وی افزود: پتروشیمی‌ها با تمام توان خود برای تأمین ارز کشور به میدان آمده‌اند تا ارز مورد نیاز کشور تأمین شود.

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی تصریح کرد: تشکیل مرکز مبادله ارز و طلای ایران و کشف قیمت ارز در این مرکز، یک حرکت بسیار مثبت از سوی دولت است و رفته رفته بازار ارز کشور با این اقدام به تعادل خواهد رسید، این اقدام هم به‌نفع بازار است و هم به‌نفع واردکنندگان و هم به‌نفع کسانی است که به هر دلیل نیاز به ارز دارند.

وی ادامه داد: این اقدام حتی به‌نفع صادرکنندگان است، چرا که در بازاری که با عرضه و تقاضا خودش را بالانس می‌کند، ارز خود را عرضه می‌کنند و دیگر قیمت ثابتی برای عرضه ارز صادرکنندگان وجود ندارد.

مهدوی با تأکید بر اینکه "ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی هنوز هست"، گفت: ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی قرار است برای کالا‌هایی که وزارت صمت و بانک مرکزی به توافق می‌رسند، تخصیص داده شود و ممکن است غیر از دارو و نهاده‌ها و کالا‌های اساسی، بسیاری از اقلام هم مشمول آن شوند که تعیین آن به‌عهده و دراختیار بانک مرکزی و وزارت صمت است.

وی افزود: منابع تأمین ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی، از فروش نفت، فروش گاز و میعانات و... تأمین می‌شود و ارز پتروشیمی‌ها هم در اختیار دولت و واردکنندگان قرار می‌گیرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده