تاریخ: ۰۴ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۴۵
بازدید: ۳۲۱
کد خبر: ۲۹۳۴۱۶
سرویس خبر : آهن و فولاد

بهره برداری از سیستم غبارگیر شرکت فولاد کبودر آهنگ

‌می‌متالز - سیستم غبارگیر شرکت فولاد راد تولید کننده میلگرد و شمش فولاد از ذوب و ضایعات آهن با ظرفیت ۴۰۰ هزار تن در سال، با حضور دکتر علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در شهرک صنعتی ویان کبودر آهنگ افتتاح شد.

به گزارش می‌متالز، راه اندازی این سیستم با هدف کنترل گرد و غبار خروجی این واحد تولیدی و با هزینه ۵۰ میلیارد تومان صورت گرفته است.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در جریان افتتاح این طرح گفت: مجموعه فولاد راد از باطله فولادی کشور برای تولید نبرد، شمش و میلگرد استفاده می‌کند و یکی از مشکلات اصلی این واحد، تولید گرد و غبار در طی سال‌های متمادی بوده است.

دکتر سلاجقه توضیح داد: با توجه به جهت باد غالب منطقه، این وضعیت برای مردم کبودر آهنگ مشکلاتی ایجاد کرده بود که با استفاده از ظرفیت‌های دانش بنیان داخل کشور و در بازه زمان مناسبی، دو قسمت از سه قسمت آلاینده رفع شد.

ایشان افزود: هر یک از قسمت‌هایی که افتتاح شد، ۱۷۵ هزار متر مکعب در ساعت تولید گرد و غبار داشت و با راه اندازی قسمت سوم، این مجموعه از نظر آلایندگی مشکل خاصی ایجاد نخواهد کرد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: از دیگر اقدامات خوب این شرکت، استفاده از آب بازچرخانی است که تأثیری در منابع آب زیر زمینی منطقه ندارد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده