تاریخ: ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۵۳
بازدید: ۳۵۵
کد خبر: ۲۹۳۵۲۸
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
با حضور معاون وزیر صمت صورت گرفت؛

افتتاح واحد دانش بنیان تولید لامپ‌های هالوژن خودرو در شهرک صنعتی فناوری‌های برتر مشهد

‌می‌متالز - با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت واحد دانش بنیان تولید لامپ‌های هالوژن خودرو در شهرک صنعتی فناوری‌های برتر مشهد مورد افتتاح و بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش می‌متالز، «علی رسولیان» معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، در سفر به استان خراسان رضوی، واحد دانش بنیان تولید لامپ‌های هالوژن خودرو در شهرک صنعتی فناوری‌های برتر مشهد را افتتاح کرد.

این برای نخستین بار در کشور است که خط اتوماتیک تولید لامپ‌های هالوژن خودرو راه‌اندازی می‌شود. این مجموعه تولیدی در شهرک صنعتی فناوری‌های برتر مشهد و همزمان با سالروز ولادت امام حسین (ع) به بهره‌برداری رسید.

برای ایجاد این واحد تولیدی اعتبار ارزی بالغ بر ۱.۵ میلیون یورو و اعتبار ریالی بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی هزینه شده است.

این مجموعه با اشتغال مستقیم ۳۰ نفر و غیر مستقیم ۶۰ نفر قادر خواهد بود با ظرفیت بی‌نظیر سالیانه ۹ میلیون عدد انواع لامپ هالوژن خودرو در اندازه‌ها و شکل‌های متفاوت را تولید کند.

معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، در ادامه این سفر از تنها تولید‌کننده انحصاری دیود‌های ال‌ای دی با مجموعه کالایی (SMD-DIP-COB) و همچنین تولید کننده پنل‌های روشنایی بازدید به عمل آورد.

این شرکت دانش‌بنیان با هدف ایجاد صنعتی کارآمد و هایتک برای اولین بار در منطقه خاورمیانه و غرب آسیا ایجاد شده است.

رسولیان همچنین در نشستی با حضور مسئولان استانی، تامین زمین برای شرکت‌های دانش بنیان را از رویکرد‌های مهم در حمایت از این شرکت‌ها دانست و گفت: در این راستا تاکنون ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان، زمین مورد نیاز برای استقرار در شهرک‌های صنعتی را دریافت کرده تا فعالیت تولیدی خود را آغاز کنند.

وی با اشاره به اخذ مصوبه توسعه ۱۰۰ هکتاری شهرک صنعتی ماشین‌سازی و فنآوری‌های برتر، تصریح کرد: هرچه سریع‌تر تملک این ۱۰۰ هکتار جهت استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان و توسعه درون‌زای واحد‌های مستقر در این شهرک پیگیری و انجام شود.

گفتنی است که شهرک ماشین‌سازی و فناوری‌های برتر مشهد ۱۶۰ هکتار است که برای واگذاری به واحد‌های صنعتی تاکنون ۳۵۵ قرارداد منعقد و واحد‌ها مستقر شده‌اند، از این تعداد ۵۵ واحد خدماتی، ۸۰ واحد کارگاهی و ۲۲۰ واحد صنعتی هستند.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه آن اکنون با دارا بودن ۵۱۰ شهرک و ۳۴۱ ناحیه صنعتی و پنج منطقه ویژه اقتصادی درحال بهره برداری، ۸۶ شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، ۶ شهرک فناوری، ۴۰ مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، ۲مجتمع فناوری اطلاعات و خدمات نرم افزاری، ۱۰۰ هزار و ۵۸ قرارداد منعقده و بهره برداری از ۴۹ هزار و ۸۸۲ واحد صنعتی و سه‌هزار و ۲۷۰ واحد کارگاهی، زمینه اشتغال مستقیم ۹۹۸ هزار و ۵۹۵ نفر را در سراسر کشور فراهم کرده است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده