تاریخ: ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۱۹
بازدید: ۱۳۴
کد خبر: ۲۹۴۶۹۲
سرویس خبر : آهن و فولاد

تولید فولاد چین رو به بهبود

‌می‌متالز - تولید فولاد چین در راستای بهبود تقاضای بهاری رو به افزایش است و انتظار می‌رود در ماه مارس نیز این روند ادامه یابد تا افزایش تقاضای سنتی فصل بهار را تامین کند.

به گزارش می‌متالز، فعالان بازار انتظار دارند تولید چدن و فولاد خام در سه ماه نخست سال در چین از مدت مشابه سال قبل بالاتر برود. علت اصلی هم این است که از اواخر سال ۲۰۲۲ دولت چین برنامه رسمی کاهش تولید به کارخانه‌ها اعلام نکرده در حالی که سال‌های اخیر این روال ثابتی شده بود. سال ۲۰۲۲ داستان متفاوت بود، چون هر کاهش تولیدی می‌توانست آسیب بیشتری به روند رشد اقتصادی متزلزل چین پس از همه گیری کرونا وارد نماید.

حاشیه سود فولادسازی چین اخیرا بهبود داشته که در راستای بهبود تقاضا بود از این رو تولید فولاد برای ماه مارس نیز صعودی خواهد بود. ماه جاری میلادی حاشیه سود فروش میلگرد در بازار داخلی چین مثبت ۵.۶ دلار هر تن بوده در حالی که اوایل فوریه رقم منفی ۱۰.۹ دلار در هر تن بود. از طرفی موجودی محصولات فولادی کارخانه‌ها و بازار نقدی آخرین بار ۲۰ فوریه ۳۳.۲۵ میلیون تن بود در حالی که نسبت به اول ژانویه ۱۸.۵ درصد رشد داشت و در مقایسه با سال قبل ۶.۹ درصد بالا رفت.

منبع: ایفنا

عناوین برگزیده