تاریخ: ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۵۲
بازدید: ۱۶۳
کد خبر: ۲۹۴۶۵۲
سرویس خبر : آهن و فولاد

سرمایه‌گذاری ۳۰ هزار میلیاردی برای تکمیل زنجیره فولاد در چهارمحال و بختیاری/ طرح احیای فولاد سفیددشت «سال آینده تکمیل می‌شود

‌می‌متالز - معاون وزیر صمت گفت: طرح احیای فولاد سفیددشت قرار بود در سال‌جاری وارد مدار بهره‌برداری شود، اما در حال حاضر تنها واحد ذوب آن فعال شده است و ریخته‌گری آن نیاز به زمان بیشتری دارد و پیش‌بینی می‌شود در نیمه نخست سال آینده تکمیل شود.

به گزارش می‌متالز، وجیه‌الله جعفری گفت: سازمان ایمیدرو بر اساس طرح احیا بدون محدودیت مالی طرح فعال‌سازی معادن نیمه و غیرفعال استان چهارمحال و بختیاری را مطالعه می‌کند و چنانچه امکان احیای این معادن وجود داشته باشد، آن را به مرحله اجرا می‌رساند.

معاون وزیر صمت در جمع‌بندی سفر خود به چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: هدف از این سفر بررسی روند طرح احیای در حال بهره‌برداری کارخانه فولاد سفیددشت بود چرا که این کارخانه از طرح‌های تولیدی مهم کشور است که با بهره‌برداری از آن ظرفیت تولید این کارخانه تکمیل می‌شود و به ۸۰۰ تن می‌رسد.

وی ادامه داد: طرح احیای فولاد سفیددشت قرار بود در سال‌جاری وارد مدار بهره‌برداری شود، اما در حال حاضر تنها واحد ذوب آن فعال شده است و ریخته‌گری آن نیاز به زمان بیشتری دارد و پیش‌بینی می‌شود در نیمه نخست سال آینده تکمیل شود.

سرمایه‌گذاری ۳۰ هزار میلیاردی برای تکمیل زنجیره فولاد در چهارمحال و بختیاری

جعفری تصریح کرد: برایی تکمیل زنجیره فولاد سفید دشت ۳۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

وی در ادامه از سرعت بخشی به اکتشاف معادن در استان چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: ایمیدرو و شرکت‌های تابعه آن بدون محدودیت مالی کار اکتشاف معادن استان را دنبال می‌کند و برای احیای معادن نیمه فعال و غیرفعال طرح احیا، بدون محدودیت مالی ارائه می‌دهد.

جعفری افزود: در حال حاضر ۲ مجتمع معدنی استان برای احیا در دست مطالعه قرار دارد و با تامین اعتبار در سال آینده، فعال‌سازی این معادن وارد مرحله اجرا می‌شود.

رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، سرمایه‌گذاری در استان بر اساس طرح توازن را از دیگر برنامه‌های این مجموعه برشمرد و اظهار داشت: درصدد هستیم تا طرح‌های جدیدی را بر اساس ظرفیت‌های چهارمحال و بختیاری تعریف و بحث سرمایه‌گذاری را به بخش خصوصی واگذار و مقدمات کمک به طرح توسعه و اشتغال استان را فراهم کنیم.

جعفری تامین آب فولاد سفیددشت از طریق پساب را از دیگر برنامه‌های وزارت صمت برای این کارخانه عنوان و خاطرنشان کرد: با هم‌افزایی و همکاری با استان هر مانعی که برای سرمایه‌گذاری در این حوزه وجود دارد را رفع می‌کنیم.

بر اساس آخرین آمار‌های اعلامی از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، ۱۵۴ معدن دارای پروانه بهره‌برداری در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که از این تعداد ۴۷ باب معدن معادل ۳۱ درصد معادن غیرفعال است.

سنگ لاشه ۷۴ درصد از مواد معدنی استخراج شده در استان است و مواد معدنی دیگر شامل سنگ تزیینی مرمریت، سنگ آهک، سیلیس، سنگ گچ، خاک نسوز و نمک سایر مواد معدنی استخراج شده در استان را شامل می‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده